۱۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۱۸۶۴۱۲

فعالیت بیش از 1320 روحانی در مدارس مازندران

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل آموزش و پرورش مازندران از همکاری هزار و 321 روحانی به عنوان امام جماعات مدارس استان خبر داد و گفت: اقامه نماز جماعت، برگزاری نشست های اخلاقی و پاسخگویی به سؤالات و شبهات دینی از جمله مهم ترین وظایف روحانیان فعال در دستگاه تعلیم و تربیت است.
تبليغ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، محمد علی امیری، مدیر کل آموزش و پرورش مازندران ظهر امروز در دیدار آیت الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در استان از همکاری هزار و321 روحانی به عنوان امام جماعات مدارس استان خبر داد و گفت: اقامه نماز جماعت، برگزاری نشست های اخلاقی و پاسخگویی به سؤالات و شبهات دینی از جمله مهم ترین وظایف روحانیان فعال در دستگاه تعلیم و تربیت است.

 

وی افزود: با هماهنگی های به عمل آمده با حوزه علمیه استان، سازمان تبلیغات و گروه های تبلیغی روند ساماندهی روحانیان در مدارس امسال نیز ادامه دارد.

 

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران، حضور روحانیان در مدارس را ضروری دانست و گفت: حضور روحانی در مدارس موجب افزایش معنویت و ارزش‌های دینی در دانش آموزان خواهد شد.

 

امیری، تقویت معنویت را یکی از نیازهای اساسی جامعه امروزی دانست و خاطرنشان کرد: تقویت معنویت و بصیرت دینی در جامعه، از بسیاری از آسیب های اجتماعی می کاهد.

 

وی با اشاره به نقش روحانیت در تقویت باورهای دینی و نیز گسترش احکام شرع مقدس اسلام در جامعه گفت: خوشبختانه با حضور روحانیان در مدارس ما شاهد تقویت باورهای دینی در دانش آموزان هستیم.

 

امیری با تأکید بر حضور چهره به چهره روحانیان در مدارس با دانش آموزان گفت: روحانیان با وجود مشکلات و موانع فراوان در فعالیت های دینی و فرهنگی پیشگام هستند.

 

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران در ادامه سخنان خود از برگزاری 700 یادواره شهدای دانش آموزی سال گذشته در 700 مدرسه استان خبر داد و گفت: امسال نیز برگزاری این یادواره ها در دستور کار این سازمان قرار دارد.

 

وی آشنایی دانش آموزان با فرهنگ ایثار و شهادت را مهم ترین هدف برگزاری این یادواره های شهدا دانست و خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در میان دانش آموزان سدی در برابر هجمه های فرهنگی دشمنان است.

 

امیری همچنین از اعزام 17 هزار دانش آموز سال گذشته به مناطق عملیاتی خبر داد و تصریح کرد: این اعزام ها امسال نیز آغاز شده و ادامه خواهد داشت.

 

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران از فعالیت 69 مدرسه قرآنی در شهرهای مختلف استان خبر داد و خاطرنشان کرد: تنها استانی هستیم که مدارس قرآنی به شکل هیأت امنایی اداره می شوند و رییس هیأت امناء نیز در شهرستان ها ائمه جمعه هستند.

 

وی ترویج مفاهیم قرآنی در میان دانش آموزان را یکی از برنامه های مهم آموزش و پرورش در مدارس استان دانست و تصریح کرد: سال گذشته 180 هزار دانش آموز زیر پوشش فعالیت های قرآنی قرار گرفتند.

 

امیری تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی را از مهم ترین برنامه های مهم سازمان آموزش و پرورش دانست و بیان داشت: بحث تحول در دستگاه تعلیم و تربیت که مورد نظر مقام معظم رهبری است نیز با جدیت دنبال می شود.

 

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران با بیان این که توجه به کیفیت آموزشی و پژوهشی در دستور کار این سازمان قرار دارد، گفت: تقویت کیفیت فعالیت علمی در دستگاه تعلیم و تربیت ضرورتی مهم است که باید به برنامه محوری دنبال شود.

 

وی از فعالیت دو هزار و 483 هیأت مذهبی دانش آموزی در مازندران خبر داد و خاطرنشان کرد: فعالیت های این هیأت های مذهبی با محوریت یک طلبه یا روحانی در عزاداری ها و برنامه های دینی حضور فعالی دارد./950/پ203/ب

ارسال نظرات