۲۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۱۸۷۳۳۴
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

بصیرت اصلی‌ترین مؤلفه در شناخت جریان‌های سیاسی است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین بهشتی گفت: رهبر انقلاب اسلامی پرچم بصیرت را خوب برافراشتند و نسبت به بی‌بصیرتی هشدار دادند، اکنون که جریان‌های سیاسی مختلف وجود داشته و افراد علیه یکدیگر جوسازی می‌کنند فرد باید بصیرت کافی داشته باشد.
حجت الاسلام و المسلمين احمد بهشتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد بهشتی، نماینده مجلس خبرگان رهبری، امروز در دوره بصیرت سیاسی که در مجتمع فرهنگی تربیتی ولایت قم با حضور طلاب برگزار شد با بیان روایتی از امیرمؤمنان(ع) بر تأکید اسلام نسبت به کسب علم اشاره کرد، گفت: دنیا امروز از ما علم و دانش می‌خواهد، علم است که فرد را بزرگ می‌کند، علما برجسته اسلامی حتی در میان تمام مذاهب دارای احترام هستند.

 

وی ادامه داد: البته اگر بصیرت نداشته باشیم درس ما نیز هیچی سودی نخواهد داشت، پسر خلیفه دوم از نظر علمی جایگاه خوبی داشت؛ اما با امیرمؤمنان(ع) احتیاطا بیعت نکرد در حالی که در آخر عمر با حجاج بن یوسف بیعت کرد.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: امام علی(ع) دموکراسی واقعی را عمل می‌کردند و می‌فرمودند «اگر کسی با من بیعت نکند من با او کاری ندارم مگر این‌که اخلال‌گری و آشوب کند».

 

حجت‌الاسلام والمسلمین بهشتی با تأکید بر این‌که فرد باید نسبت به مسائل روز بصیرت داشته باشد، اظهار داشت: بی بصیرتی فرد را بیچاره و بدبخت می‌کند؛ از این رو در مسائل سیاسی باید بینش صحیح و دقیق داشته باشیم.

 

وی تأکید کرد: الحق که رهبر انقلاب اسلامی پرچم بصیرت را خوب برافراشتند و نسبت به بی‌بصیرتی هشدار دادند، اکنون که جریان‌های سیاسی مختلف وجود داشته و افراد علیه یکدیگر جوسازی می‌کنند فرد باید بصیرت کافی داشته باشد.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به بی‌بصیرتی برخی از خواص در دوران خلافت امیرمؤمنان(ع) خاطرنشان کرد: اگر مردم بصیرت سیاسی داشتند آیا امام علی(ع) بیست و پنج سال خانه نشین می شد و در دوران خلافت ایشان سه جنگ مهم رخ می‌داد؛ تمام گرفتاری افراد چوب بی‌بصیرتی آنها است.

 

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه سخنان خود به جایگاه علمی و شخصیت بالای شهید مطهری اشاره کرد و ابراز داشت: طلاب باید از این مرد بزرگوار در زمینه‌های مختلف به ویژه علمی الهام بگیرند، ایشان تمام عمر در راه اسلام و دین تلاش، کوشش کرد.

 

وی عنوان کرد: شهید مطهری در سنگرهای تدریس، قلم زدن، منبر، تبلیغ و سیاسی فعالیت‌های فراوانی داشتند، ایشان در بعد سیاسی شهید راه دین، اسلام، انقلاب شدند و خون این عالم شهید نیز پربرکت بود./993/پ202/س

ارسال نظرات