۲۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۱۸۷۶۷۱
حجت الاسلام فرخ فال:

هفتمین دوره انتخابات مجمع نمایندگان طلاب بهمن ماه برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول برگزاری هفتمین دوره انتخابات مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم از برگزاری هفتمین دوره انتخابات این مجمع در بهمن ماه سال جاری خبر داد و گفت: پس از مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی کاندیداها به مدت ده روز فرصت دارند برای ثبت‌نام اقدام کنند.
حجت الاسلام احمد فرخ فال مدير حوزه علميه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام احمد فرخ فال، مدیر حوزه‌ علمیه قم پیش از ظهر امروز در نخستین نشست خبری ستاد برگزاری هفتمین دوره انتخابات مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم که در سالن جلسات جامعه مدرسین برگزار شد، با بیان این‌که زمان ثبتنام کاندیداها پس از تاسوعا و عاشورای حسینی خواهد بود، گفت: پس از مراسم تاسوعا و عاشورا کاندیداها به مدت ده روز فرصت دارند برای ثبت‌نام اقدام کنند.

وی ادامه داد: انتخابات مجمع نیز در به احتمال قوی در اواخر بهمن ماه سال جاری برگزار می‌شود، البته زمان دقیق برگزاری هفتمین دوره انتخابات مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم متعاقبا اعلام می‌شود.

مدیر حوزه علمیه قم با اشاره به آغاز کار ستاد انتخاباتی مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، خواستار همکاری طلاب و نمایندگان برای برگزاری بهترین این دوره از انتخابات شد و بیان کرد: وظیفه ستاد انتخاباتی بیان اطلاعات، تقسیم‌بندی حوزه‌های انتخابیه، ارسال آمار، زمان بندی مناسب برای ثبت نام کاندیداها و اجرای صحیح کار انتخاباتی در زمان معین است و در تلاش هستیم که این بخش را به نحوه احسن برنامه‌ریزی کنیم.

وی افزود: وظیفه طلاب حوزه علیمه قم نیز شرکت در انتخابات است، چرا که حضور آن‌ها در انتخابات مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم لبیک گفتن به منشور روحانیت امام خمینی(ره) و احترام به بزرگان حوزه است؛ همچنین افرادی که احساس آمادگی کرده و می‌توانند در مسائل ریز و درشت نسبت به روحانیت نظر و اندیشه داشته باشند خود را به عنوان کاندیدا معرفی کنند، شرایط کاندیداها نیز در آینده اعلام می‌شود.

حجت‌الاسلام فرخ فال تصریح کرد: بر اساس اساسنامه در پایان هر دوره، جامعه مدرسین فردی را به عنوان مسؤول ستاد انتخابات مجمع نمایندگان انتخاب کرده و طبق آیین‌نامه مسؤول باید افزون‌بر تشکیل ستاد انتخاباتی مجمع نمایندگان طلاب، هیأت نظارت بر انتخابات را که شامل سه نفر از منتخبان اعضا جامعه مدرسین و دو نفر از شورای عالی است را انتخاب کند.

وی ادامه داد: خوشبختانه تاکنون ستاد انتخاباتی مجمع طلاب و فضلای قم مقدمات ترسیم، زمانبندی و مبنای کارهای انتخاباتی را انجام داده و بخش عظیمی از آمار طلاب و محصلان واجد شرایط مبنی بر حضور بیش از یک ساله آن‌ها در حوزه علمیه قم برای شرکت در انتخابات را تهیه کرده است، در مرحله دوم نیز آمار کتبا به نمایندگان طلاب قم اعلام می‌شود.

مسؤول برگزاری هفتمین دوره انتخابات مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با اشاره به جایگاه با عظمت انقلاب اسلامی و تشکل‌های اصلی و نقش آفرین در پیدایش این انقلاب،‌ خاطرنشان کرد: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز از تشکل‌هایی است که به دستور و رهنمودهای امام راحل ایجاد شد و در جریان‌های مختلف همواره مددیار امام خمینی(ره) بوده و هست.

مدیر حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که منشور روحانیت در شانزدهم فروردین ماه سال 68 از سوی امام خمینی(ره) صادر شد، اظهار داشت: در پایان عمر با برکت رهبر کبیر انقلاب اسلامی ملت و حوزه‌های علمیه با پیام نورانی از سوی این شخصیت بزرگ انقلابی روبرو شدند که این پیام به منشور روحانیت مشهور شد.

وی ادامه داد: بلافاصله پس از صادر شدن منشور روحانیت از سوی امام راحل جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای تحقق بخشیدن به بخشی از ایده‌های امام و لبیک گفتن به رهنمودهای بنیانگذار انقلاب اسلامی با تشکیل اتاق‌های فکر و مشاوره بزرگان حوزه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم را تشکیل داد.

حجت‌الاسلام فرخ فال گفت: امام راحل در این منشور نسبت به ابعاد مختلف صنفی، اجتماعی و سیاسی نسبت به روحانیت رهنمودهای سازنده و کلیدی را بیان کردند که روحانیت و حوزه‌های علمیه با سرمشق قرار دادن این اصول به جایگاه واقعی خود نگریسته و می‌توانند به جایگاه واقعی خود برسند.

مسؤول برگزاری هفتمین دوره انتخابات مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با اشاره به فرازهای از منشور روحانیت امام راحل مبنی بر بهره‌گیری از افکار فضلای جوان در جهت رشد و ارتقاء حوزه‌های علمیه در ابعاد مختلف، یادآور شد: پس از تشکیل مجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در سال 68 مرحوم آیت‌الله مشکینی طی نامه‌ای گزارشی از تشکیل این مجمع به امام امت ارائه دادند که امام(ره) از تشکیل این مجمع ابراز خرسندی کردند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: وظیفه نمایندگان طلاب و فضلا نیز رفع مشکلات محصلان حوزه‌های علمیه در نظام آموزشی، خدماتی، پژوهشی و دیگر مسائل برای رشد و تعالی بیشتر طلاب است./993/پ202/ن

ارسال نظرات