۰۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۱۸۸۱۲۴
اخضر ابراهیمی:

شرکت ایران در ژنو2 امری ضروری است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه تلاش‌ها برای برگزاری اجلاس ژنو2 را درجهت کمک به سوری‌ها برای رسیدن به روند صلح ارزیابی کرد و شرکت ایران در اجلاس ژنو2 را طبیعی و ضروری دانست.
اخضر ابراهيمي، نماينده ويژه دبيرکل سازمان ملل در امور سوريه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اخضر ابراهیمی، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه عصر شنبه چهارم آبان ماه در نشست خبری مشترک با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در ساختمان شماره یکم وزارت امور خارجه، ضمن ابراز خوشحالی از استقبال به‌عمل آمده از وی، با اشاره به این‌که درحال حاضر در منطقه با مسأله‌ای روبرو هستیم که جمهوری اسلامی ایران در آن نقش خطیری دارد، گفت: باید با هم و دیگران درجهت کمک به ملت سوریه برای دستیابی به راه‌حل و پایان دادن به این وضعیت دشوار تلاش کنیم.

تأکید ابراهیمی برای برداشتن گام نخست حل بحران سوریه در ژنو2

وی بیان داشت: همان‌طور که می‌دانید تلاش‌هایی که برای برگزاری اجلاس ژنو2 صورت می‌گیرد، در جهت کمک به سوری‌ها برای رسیدن به روند صلح است که امیدواریم گام نخست آن در اجلاس ژنو2 باشد و در آینده نزدیک برگزار شود.

ابراهیمی با ابراز تشکر از جمهوری اسلامی ایران به‌دلیل اظهارات تأییدکننده و برادرانه در این گفت‌وگوها و کمک به آنها برای خدمت به سوریه و بازگشت به وضعیت صلح و ثبات در این کشور و منطقه، اظهار داشت: بی‌تردید مشکل در سوریه پیچیده شده و طرف‌ها متعدد و متنوع شده‌اند و اختلاف میان سوری‌ها به حدی رسیده که از صحبت با یکدیگر ناتوان هستند.

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه ادامه داد: آنها نیاز به کمک دارند و بهترین کسی که می تواند به آنها کمک کند، برادران و همسایگان منطقه هستند و درصورتی که آنها نتوانند، جهان خارج وظیفه دارد به آنها کمک کند و امیدوارم اجلاس ژنو کمک کند تا سوری‌ها مشکل خود را حل کنند.

شرکت ایران در اجلاس ژنو2 طبیعی و ضروری است

وی با بیان این‌که دبیرکل اتحادیه عرب و من معتقد هستیم که شرکت ایران در اجلاس ژنو2 طبیعی و ضروری است، ابراز داشت: امیدواریم که از ایران برای حضور در این اجلاس دعوت به‌عمل بیاید.

ابراهیمی اتفاقات سوریه را دردناک و مایه تأسف خواند و با اشاره به این‌که این اتفاقات هیچ ارتباطی با حقوق بشر و ملزومات وجدان بشری ندارد تا چه رسد به قوانین بین‌المللی، گفت: باعث تأسف است که نمی‌توان این موضوع را محدود کرد و این رفتارهای زشت را نه یک‌طرف بلکه همه طرف‌ها درحق ملت سوریه مرتکب می‌شوند.

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه اظهار داشت: دولت سوریه خودش می‌داند که مسؤول نخست است و وظایفی دارد که باید به آنها عمل و از ارتکاب چنین اموری خودداری و به حل مشکل کمک کند.

وی با بیان این‌که هنوز دعوت‌نامه‌ حضور در اجلاس ژنو2 برای هیچ طرفی ارسال نشده است، ابراز داشت: دبیرکل سامان ملل، بنده و مردم امیدواریم ایران در این اجلاس شرکت کند و اگر کسی برای به تعویق انداختن این اجلای تلاش می‌کند، خبری ندارم.

از ایران مانند بقیه کشورها خواستار مشارکت برای حل بحران سوریه هستیم

ابراهیمی با اشاره به این‌که سازمان ملل برای برگزاری اجلاس ژنو2 عجله دارد و مردم هم با ما هم‌نظر هستند، اظهار داشت: از ایران مانند بقیه کشورها خواستار مشارکت برای حل بحران سوریه هستیم./956/پ202/ج

 

ارسال نظرات