۰۵ آبان ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۲
کد خبر: ۱۸۸۱۵۹

حضور مراجع و علما در مراسم بزرگداشت همسر آیت الله حائری شیرازی

خبرگزاری رسا ـ مراسم بزرگداشت بانو حسینی الهاشمی، همسر آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی از نمایندگان مجلس خبرگان رهبری با حضور مراجع تقلید،‌ طلاب، علما،‌ مسؤولان استانی و اقشار مختلف مردم شب گذشته در حسینیه شهدای قم برگزار شد.
مراسم بزرگداشت آيت الله حائري شيرازي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت بانو حسینی الهاشمی، همسر آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی از اعضا خبرگان رهبری با حضور مراجع تقلید،‌ طلاب، علما،‌ مسؤولان استانی و اقشار مختلف مردم شب گذشته در حسینیه شهدای قم برگزار شد.
حضرات آیات ناصر مکارم شیرازی، عبدالله جوادی آملی، جعفر سبحانی، آیات سید احمد خاتمی، سید هاشم حسینی بوشهری،‌ نمایندگان بیوت مراجع تقلید، اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، خبرگان رهبری و دفتر مقام معظم رهبری از حاضران در این مراسم بودند.
براساس این گزارش، در این مراسم پس از تلاوت چندی از آیات قرآن کریم و ذکر مصیبت اهل‌بیت(ع)، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی میرباقری، رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم به سخنرانی پرداخت.
وی با بیان این‌که اگر فردی در راه ولایت ائمه اطهار(ع) حرکت کند مورد تنزل فرشتگان قرار می‌گیرد، گفت:فرشتگان در دنیا و آخرت دوست و همراه مؤمنان بوده و آن‌ها را از جهنم خوف داده و به بهشت ترغیب و بشارت می‌دهند.
رییس فرهنگستان علوم اسلامی با تأکید بر این‌که تنها قلب پیروان اهل‌بیت(ع) از ایمان سیراب می‌شود، اظهار داشت: محور مقاومت و استقامت در مسیر ولایت ائمه(ع) علما و فقهای شیعه بودند و جامعه شیعی در زمان غیبت کبری با رهبری فقها حرکت کرده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری با اشاره به این‌که برخی از نخبگان جامعه در زمان مشروطه دیدگاه‌ جمهوریت را داشتند، خاطرنشان کرد: دیدگاه جمهوریت مبتنی بر استفاده از محصولات صنعتی غرب و آزادی غربی است.
وی یادآور شد: البته دسته دیگر نخبگان که شامل روحانیت و فقهای شیعه بودند به دنبال تحقق مشروطه مشروعه و برطرف کردن، تحقق نیازهای جامعه بر اساس دین بودند.
رییس فرهنگستان علوم اسلامی با اشاره به نقش مؤثر آیت‌الله سید نورالدین حسینی الهاشمی در جریان مشروطه مشروعه گفت: آیت‌الله حسینی الهاشمی با جریان‌های کمونیستی، ملی‌گرایی، دستگاه پهلوی به مبارزه می‌پرداخت.
وی ادامه داد: این مرجع تقلید افزون‌بر حضور مؤثر در جریان‌های سیاسی از مشروطه مشروعه نیز دفاع می‌کرد و با تمام وجود از جمهوری اسلامی دفاع و حمایت می‌کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری در پایان سخنان خود به نقش مؤثر بانو حسینی الهاشمی در حمایت از مبارزات آیت‌الله حائری شیرازی اشاره کرد و گفت: الگوی این بانوی بزرگوار حضرت زهرا(س) بود./993/پ202/ج
 
ارسال نظرات