۱۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۱۸۹۳۱۲
خطیب جمعه ارومیه:

مذاکره بهترین مسیر دستیابی به اهداف نظام است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت ارومیه با اشاره به رهنمودهای رهبر انقلاب مبنی بر این که «مذاکرات را صرف نظر از نتیجه آن ادامه می دهیم»، گفت: یقین داریم از طریق مذاکرات بهتر می توانیم به اهداف تعیین شده نظام دست یابیم.
مذاکره بهترین مسیر دستیابی به اهداف نظام است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام محمدرضا بابازاده، امام جمعه موقت ارومیه در خطبه های نماز جمعه این هفته ارومیه با اشاره به حمایت رهبر انقلاب از تیم مذاکره کننده اظهار کرد: همانگونه که رهبر فرزانه انقلاب فرمودند، ما مذاکرات را صرف نظر از نتیجه آن ادامه می دهیم ، چنانچه مثبت باشد خواست ما تامین شده و اگر منفی باشد تجربه بزرگی برای نظام اسلامی است.

وی با بیان این که حمایت مقام معظم رهبری از تیم مذاکره کننده باید فصل الخطاب مسؤولان باشد، خاطرنشان کرد : ایران اسلامی در 34 سال گذشته تجربیات ارزشمندی در مقابله با استکبار جهانی کسب کرده ، مذاکرات اخیر نیز تجربه ای است که جمهوری اسلامی در مناسبات خود از آن بهره خواهد برد.

حجت الاسلام بابازاده یاد آور شد : امام حسین(ع) نیز قبل از واقعه کربلا با دشمن مذاکره داشت بنابراین تیم مذاکره کننده ایران به تبعیت از سالار شهیدان با سردمداران غرب وارد مذاکره شده و یقین داریم از طریق مذاکرات بهتر می توانیم به اهدافی که برای نظام تعیین شده دست پیدا کنیم.

امام جمعه موقت ارومیه هشدار داد: سردمداران غرب نیز باید به بدانند که دوران سیاست های دوگانه پایان یافته ، باید در مقابل ملت ایران با شفافیت عمل کنند و صداقت خود را نشان دهند.

وی با بیان این که اسرائیل خط قرمز جمهوری اسلامی است، تاکید کرد: اگر غربی ها در روند مذاکرات بخواهند خواسته ها و اهداف رژیم صهیونیستی را دیکته کنند از حالا بدانند مذاکرات فایده ای ندارد.

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان غربی در ادامه حدثه تروریستی استان سیستان و بلوچستان را محکوم و تصریح کرد: تروریست های باید بدانند که ملت ایران با قاطعیت پاسخ این عمل ناجوانمردانه را خواهد داد.

وی ترور را در مقابل ملت ایران ابزاری رنگ باخته اعلام کرد و گفت: از دستگاه های نظامی و انتظامی و قوه قضائیه می خواهیم با عاملان ترور های اخیر به شدت و با قاطعیت تمام برخورد کرده و تروریست های وابسته با استکبار جهانی را به سزای اعمال خود برسانند.

توصیه روحانیون محور عزاداری ها قرار گیرد


امام جمعه موقت ارومیه در بخش دیگری از خطبه های نماز با اشاره به رعایت شور و شعور حسینی در عزاداری ها گفت: هیات های مذهبی، دستجات عزاداری و مداحان برای بهره گیری هرچه بیشتر از این ایام پر از معنویت  عزاداری ها را در جهت تبیین صحیح فلسفه قیام عاشورا سمت و سو بخشند.

حجت الاسلام بابازاده با تاکید بر نقش علما و روحانیون در تبیین فلسفه قیام سالار شهیدان و سرور آزادگان عالم حضرت امام حسین (ع) افزود: دستجات و هیات های عزاداری باید دیدگاه ها و توصیه های علما را محور عزاداری ها قرار دهند و با بیان درست مصیبت های اهل بیت از به انحراف کشیده شدن واقعه عاشورا جلوگیری کنند.

 

وی در پایان با اشاره به این که امر به معروف و نهی از منکر بزرگترین درس قیام حسینی است، گفت: همه مسؤولان، روحانیون و مردم باید در تحقق این فریضه در جامعه تلاش کنند./936/پ201/س

ارسال نظرات