۱۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۹
کد خبر: ۱۸۹۴۰۸

برگزاری ۱۰۰۰جلسه سخنرانی از سوی مبلغان حوزه علمیه آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ حوزه علمیه آذربایجان غربی پیش بینی کرد مبلغان اعزامی از سوی مرکز مدیریت حوزه علمیه استان در دهه نخست محرم یک هزار جلسه سخنرانی برگزار کنند.
جلسه سخنراني

حجت الاسلام حمید ارشاد، معاون تبلیغ حوزه های علمیه آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه گفت: به مناسبت ماه محرم 300 نفر از طلاب و روحانیان جهت تبلیغ معارف اهل بیت به نقاط مختلف شهری و روستایی مساجد حسینیه ها، هیأت های مذهبی و مدارس آموزش و پرورش اعزام شده اند تا با تشکیل جلسات سخنرانی فلسفه قیام عاشورا و پیام های نهضت حسینی را تبیین کنند.

 

وی با بیان این که 90 نفر از این تعداد مبلغان مستقر هستند، ادامه داد: بخشی دیگر از این مبلغان از طلاب در حال تحصیل حوزه علمیه قم بوده و برخی از آنها از طلاب در حال تحصیل و روحانیان استان هستند.


حجت الاسلام ارشاد گفت: به جهت تسهیل حضور طلاب در مناطق مختلف جهت تبلیغ، سطوح عالی حوزه های علمیه استان، پایه های 7 تا 10 تعطیل شده است تا طلاب از فرصت محرم استفاده کرده و برای تبلیغ اهداف قیام عاشورا به نقاط مختلف استان اعزام شوند.


معاون تبلیغ حوزه های علمیه آذربایجان غربی تصریح کرد: همچنین بخشی از مبلغان در مدارس آموزش و پرورش حضور یافته و به سؤالات و شبهات دانش آموزان پاسخ می دهند.

 
وی به برپایی ایستگاه های پرسش و پاسخ به شبهات در نقاط مختلف شهر اشاره کرد و افزود: بخشی از روحانیون مستقر در ایستگاهها در قالب گروه های تبلیغی فعالیت می کنند که به عنوان مثال گروه تبلیغی منتظران مصلح بابیش از70 نفر مبلغ از جمله آنها است.

 
حجت الاسلام ارشاد اظهار کرد: گروه تبلیغی منتظران مصلح متشکل از 30 نفر مبلغه خواهر و 40 نفر مبلغ برادر است که در نقاط مختلف شهر و به صورت گسترده فعالیت تبلیغ دارند.

 

وی پیش بینی کرد: در دهه نخست ماه محرم بیش از 1000جلسه سخنرانی از سوی مبلغان اعزامی از سوی مرکز مدیریت حوزه علمیه آذربایجان غربی در سطح استان برگزار شود./936/ت302/ب 

ارسال نظرات