۲۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۱۸۹۶۵۶
معاون سیاسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور:

مرحوم عسگر اولادی حقیقتا در دفاع از انقلاب و رهبری کم نگذاشت

خبرگزاری رسا - معاون سیاسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور ضمن تبیین ویژگی‌های مرحوم عسگر اولادی، با بیان این‌که وی از کسانی بود که با صلابت و جانانه در تبعیت از ولایت و رهبری پس از امام(ره) که کانون اتحاد ملت است، ایستاد، گفت: مرحوم عسگر اولادی مسیر زندگی‌اش را با بصیرت بالا مدیریت می‌کرد.
حجت الاسلام  ابوالقاسم عليزاده، معاون سياسي شوراي سياستگذاري ائمه جمعه کشور

حجت‌الاسلام ابوالقاسم علیزاده، معاون سیاسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به مناسبت چهلمین روز درگذشت مرحوم عسگر اولادی به تحلیل و بررسی شخصیت مجاهد صادق و یار وفادار و معتمد امام راحل(ره) و رهبری معظم انقلاب پرداخت.

وی تمام عمر مرحوم حبیب‌الله عسگر اولادی را در خدمت به اسلام و انقلاب دانست و با بیان این‌که او تاریخ فشرده‌ای از انقلاب محسوب می‌شد، گفت: ایشان با توجه به این‌که در بین بخشی از متمولین و بازاریان مسلمان، متعهد و انقلابی نفوذ داشت، یکی از پایه‌های اصلی پشتیبانی مالی و اقتصادی از جریان مبارزات امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی بود.

مرحوم عسگر اولادی یکی از پایه‌های اصلی در پشتیبانی مالی نهضت امام بود

معاون سیاسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در ادامه با اشاره به این‌که بیشترین بار پشتیبانی از نهضت امام(ره) را ایشان و تعدادی از همفکران یا دوستان او که همه ارادتمندان به امام(ره) بودند، به‌عهده داشتند، افزود: ایشان همین روال و روند را پس از پیروی انقلاب در جهت دیگری با عنایت و نظر امام(ره) دنبال کردند و همین نفوذی که در بین متمولین و بازاری‌های انقلاب و متدین داشتند را در خدمت انقلاب به‌ویژه محرومین و مستضعفین قرار دادند.

حجت‌الاسلام علیزاده بیشترین حجم تلاش و فعالیت مرحوم عسگراولادی پس از پیروزی انقلاب را در کمیته امداد امام خمینی(ره) و در خدمتگزاری به مستضعفین و محرومین جامعه دانست و وی را که یکی از مؤسسین و بنیانگذاران کمیته امداد به دستور و امر امام(ره) مطرح کرد.

معاون سیاسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور به تبعید و تحمل قریب به چهارده سال زندان اشاره کرد و با بیان این‌که خانواده مرحوم عسگراولادی در دوران تبعید و زندان ایشان در تقاط مختلف کشور با سختی رفت و آمدهای آن روز، برای روحیه دادن به دیدار ایشان می‌رفتند، بیان داشت: همین امر مورد توجه ساواک قرارگرفت تا از دیدار ایشان و خانواده‌اش جلوگیری کنند و به همین دلیل مرحوم عسگر اولادی را از یک زندان در یک استان به استان دیگری منتقل می‌کردند.

انقلاب اسلامی مدیون مرحوم عسگر اولادی است

وی با اشاره به این‌که خانواده نخست ایشان در جریان انقلاب، به‌دلیل برخی مشکلات به رحمت خدا می‌روند، ادامه داد: پس از آن‌که ایشان در مقعطی از زندان آزاد می‌شوند، خانواده نخست‌شان باردار می‌شوند و در متن انقلاب، در دوران حکومت نظامی، هرچه تلاش می‌کنند تا ایشان را به بیمارستان‌ ببرند، هیچکس همراهی نمی‌کند و حتی وقتی مرحوم عسگر اولادی هم داخل خیابان می‌آیند و بابرخی مأمورین شاه مواجه و التماس می‌کنند که وضعیت همسر من این‌گونه است، همکاری نمی‌کنند، تا این‌که صبح او را به سختی با یک وسیله‌ای درحالی که وضعیت مناسبی نداشتند، به سمت بیمارستان منتقل می‌کنند که گویا در مسیر راه بچه متولد می‌شود اما وقتی به بیمارستان می‌رسند، همسر ایشان به رحمت خدا می‌رود و شهید می‌شود زیرا مأمورین رژیم ستمشاهی مرحوم عسگر اولادی را می شناختند و در جریان حکومت نظامی همراهی لازم را نمی‌کنند.

معاون سیاسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان این‌که مرحوم عسگر اولادی و خانواده‌اش در دوران انقلاب زحمات و زجرهای بسیاری کشیدنند، مردم و انقلاب اسلامی را مدیون این مرد بزرگ دانست.

مدیریت مسیر زندگی با بصیرت بالا

حجت‌الاسلام علیزاده در ادامه سخنان خود به تبیین ویژگی‌های فردی مرحوم عسگراولادی پرداخت و وی را در ضمن مرتبط بودن با بازار، ارادتمند به محافل علمی، مذهبی، حوزه‌های علمیه و روحانیت مطرح کرد و با بیان این‌که همین ارتباطات سبب شد تا از ایشان یک شخصیت فهیم، بصیر، علمی، وارسته و عالم ساخته شود، ابراز داشت: ایشان خط و ربط ‌ها را به‌خوبی فهم می‌کردند و تا همین آخر عمر، با بصیرت بالا مسیر زندگی فردی، خانوادگی، اجتماعی و سیاسی خود را مدیریت می‌کردند که روح و رضوان خدا بر این مرد بزرگ باد.

مرحوم عسگراولادی از هستی و سرمایه‌اش برای نهضت امام مایه گذاشت

وی همچنین داشتن روحیه مبارزاتی مجاهدت‌های خستگی ناپذیر در اوج استقامت و مقاومت را از دیگر ویژگی‌های مرحوم عسگراولادی دانست و با اشاره به تحمل چهارده سال زندان در دوران ستمشاهی همراه با شکنجه‌ و زجرهای گوناگون، افزود: ایشان با صلابت، محکم و استوار پای انقلاب پای نهضت امام خمینی(ره) صادقانه ایستادگی کرد و به اندیشه‌های امام(ره) لبیک گفت و از زندگی‌، هستی و سرمایه‌‌اش مایه گذاشت.

معاون سیاسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور ولایتمداری را به‌عنوان ویژگی دیگر مرحوم عسگر اولادی مطرح کرد و ایشان را جزو یاران امام خمینی (ره) دانست و اظهار داشت: متأسفانه برخی از کسانی که سابقه یاری امام(ره) را داشتند و جزو یاران امام بودند، پس از ایشان مسیر خود را تغییر دادند، در حالی‌که امام(ره) توصیه‌ها و تأکیدات بسیاری در باب ولایت فقیه و تبعیت از ولی فقیه و وحدت حول محور ولایت و رهبری پس از خودشان داشتند و وصیت نامه سیاسی الهی ایشان برای پس از خودشان نوشته شد.

حجت‌الاسلام علیزاده ادامه داد: امام راحل(ره) ناب‌ترین مطالب را در اندیشه‌ها، افکار و آثارشان دارند اما برخی از یاران امام(ه) پس از ایشان به هر دلیلی به‌دلیل این‌که ظرفیت نداشتند یا نتوانستند وضعیت را هضم کنند، همراهی نکردند اما بسیاری هم بودند که شخص امام خمینی(ره) یا خلف صالح ایشان برایشان مهم نبود بلکه جریان ولایت و انقلاب برایشان مهم بود.

عسگر اولادی شیفته و علاقمند به رهبری بود

وی با اشاره به این‌که مرحوم عسگر اولادی یکی از کسانی بود که با صلابت و جانانه در تبعیت از ولایت و رهبری پس از امام(ره) که کانون اتحاد ملت است، ایستاد، گفت: ایشان پس از امام خمینی(ره) شیفته و علاقمند به رهبر معظم انقلاب بود و همچنین پیش از آن با رهبری همرزم، هم‌مبارزه، آشنا و مأنوس بودند اما وقتی ایشان را در جایگاه ولایت، رهبری و جانشینی امام(ره) دیدند، با یک نگاه اعتقادی به جایگاه ولایت، حقیقتا در تبعیت از رهبر معظم انقلاب و در حمایت از ولایت و رهبری آخرین لحظات عمرش کم نگذاشت.

معاون سیاسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور ادامه داد: ایشان حتی برخی افرادی که به هر‌نحوی با انقلاب زاویه گرفته بودند را دلسوزانه نصیحت و تلاش می‌کرد که آنها به عرصه انقلاب و آغوش ولایت برگرداند.

حجت‌الاسلام علیزاده اضافه کرد: ارادت و عشق ورزیدن مرحوم عسگر اولادی به توده‌های مردم به‌ویژه پابرهنگان و مستضعفین از ویژگی‌های دیگر او بود تا بتواند گره‌ای را از کار یک مظلوم، دردمند و بیچاره‌ای باز کند، به همین دلیل توفیق پیدا کرد که یک یادگاری همچون کمیته امداد را از خودش باقی بگذارد، البته این مجموعه یادگار امام خمینی(ره) بود اما ایشان این مسؤولیت را به عهده کسی گذاشت که شایستگی آن را داشت.

کمیته امداد امام خمینی از زیبایی‌های انقلاب اسلامی است

وی با بیان این‌که یاران و دوستان مرحوم عسگر اولادی در کمیته امداد با او همراهی کردند، این نهاد را یکی از زیبایی‌های انقلاب اسلامی مطرح کرد و اظهار داشت: ایشان در مسؤولیت‌ها و منصب‌های مختلفی از مجلس تا وزارت و نمایندگی امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در بخش‌های مختلف نقش آفرینی کرده است.

معاون سیاسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور درگذشت این مجاهد صادق و یار وفادار و معتمد امام خمینی(ره) و رهبری را در نوبه خود ثلمه مطرح کرد و نفس و وجود او را یک دلگرمی و پشتوانه‌ برای رهبر معظم انقلاب و ‌مردم ولایی دانست./956/ت301/ج

ارسال نظرات