۲۲ آبان ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۱
کد خبر: ۱۸۹۷۲۱
عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندارن:

بصیرت افزایی و آگاهی بخشی نیاز اساسی جامعه امروز است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که بصیرت افزایی و آگاهی بخشی نیاز اساسی جامعه امروز است، گفت: دردها زیاد بوده و اسم و رسم نباید رهزن ما باشد. باید تلاش کنیم تا رهنمودها و تدابیر ارزنده رهبر معظم انقلاب را در برنامه های خود اجرایی کنیم.
حجت الاسلام رحماني، امام جمعه آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام محمدعلی رحمانی آملی، عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران چهارشنبه شب در مراسم عزاداری شهادت امام حسین(ع) در آمل با بیان این که حضور در مجالس عزای حسینی سعادت و افتخاری ارزنده است، گفت: هر حادثه ای در تاریخ کهنه می شود و بعد از مدتی تنها در کتاب ها مانده و در فضای جامعه نمودی ندارد ولی حادثه عاشورا ماندگار است.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندارن با اشاره به این که مراسم گرامی داشت عاشورا سال به سال پر شور تر و با عظمت تر در سراسر جهان برگزار می شود، بیان داشت: در جنگ جهانی اول و دوم نزدیک به پنجاه میلیون نفر کشته شدند که دیگر سخنی از آنان نیست.

 

وی با تاکید بر این که شهادت امام حسین(ع) و یارانشان آن چنان در گرایش به دین مؤثر بوده که از دست هیچ مبلغ و مرجعی این امر بر نمی آید، خاطرنشان کرد: این ها از اثرات و برکات ارزنده خون پاک سرور و سالار شهیدان است.

 

امام جمعه آمل با بیان این که همه اعمال و رفتار امام معصومانه بوده که یک لحظه اشتباه در وجود ایشان راه ندارد، گفت: انسان عادل با معصوم فرق داشته که امکان اشتباه در فرد عادل وجود دارد ولی ائمه معصومین(ع) از هر گناه و اشتباهی منزه هستند.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی با اشاره به این که یک میکرون اشتباه می تواند انسان را از مسیر سعادت خارج کرده و به سوی انحراف ببرد، بیان داشت: انسان باید مراقب اعمال خود باشد تا فریب نقشه های مختلفی که برای انحراف او در نظر گرفته شده است را نخورد.

 

وی با تاکید بر این که حادثه عاشورا تاریخی و ماندگار بوده که امام حسین(ع) پاک ترین انسان ها را همراه خود داشت، گفت: شوق شهادت سبب شد تا یاران امام حسین(ع) حماسه ارزنده و ماندگاری را از خود به جای بگذارند.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندارن با بیان این که آن هایی که در جبهه کفر بودند در حقیقت مسلمان نبوده و راه خود را گم کردند، بیان داشت: خطر بیخ گوش همه ما قرار دارد که باید مراقب بوده و از لغزش ها دوری کنیم که انسان را از حرکت در صراط مستقیم باز می دارد.

 

استاد حوزه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل با تاکید بر این که لحظه ای غفلت سبب می شود تا انسان را فریب دهند، ادامه داد: انسان باید با بصیرت و آگاهی در مسیر قرار داشته و در راستای کسب رضای خداوند منان گام بر دارد.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی با تاکید بر این که بصیرت افزایی و آگاهی بخشی نیاز اساسی جامعه امروز است، گفت: دردها زیاد بوده و اسم و رسم نباید رهزن ما باشد که باید تلاش کنیم تا رهنمودها و تدابیر ارزنده رهبر معظم انقلاب را در برنامه های خود اجرایی کنیم.

 

امام جمعه آمل، در پایان، گفت: نماز ظهر عاشورا از اهمیت والایی برخوردار بوده که باید در راستای حضور و اجرای باشکوه آن توجه ویژه ای صورت گیرد./950/پ202/ع

ارسال نظرات