۲۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۱۹۰۲۰۲
با محوریت کتاب های دینی؛

مسابقه کتابخوانی مکتوب و آنلاین در خوزستان برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مسابقه کتابخوانی مکتوب و آنلاین در خوزستان، با محوریت کتاب های دینی برگزار می شود.
لفته منصوري

لفته منصوری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان، در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، از برگزاری 29 مسابقه کتابخوانی مکتوب و آنلاین در خوزستان، با محوریت کتاب های دینی خبر داد و افزود: این مسابقات در راستای ارتقای مطالعه مفید و ترویج کتابخوانی برگزار می شود.

منصوری تصریح کرد: در این دوره از مسابقات که به مناسبت هفته کتاب و ایام محرم و صفر برگزار می شود 21 مسابقه آنلاین کتابخوانی ویژه عموم مخاطبان و کتابداران و 8 مسابقه مکتوب ویژه دانشجویان و طلاب، کودکان، دانش‌آموزان، اصناف، زندانیان و مددجویان گنجانده شده است.

وی با بیان این که هدف از برگزاری این مسابقات ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و معرفی کتب مفید است، اظهار داشت: علاقه‌مندان به شرکت در مسابقات آنلاین می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی www. booki. ir در این مسابقات شرکت کنند.

منصوری در ادامه تصریح کرد: کتاب‌های قرآن و امام حسین(ع)، جامعه علوی در نهج‌البلاغه، مبارزه با پوچی‌ها، فرهنگ عاشورا، نگاهی قرآنی به دوست و دشمن، مشروعیت سقیفه، زندگی موفق رازهای خوب زیستن، همسفران، فتح خون، سیمای مدیر موفق، کوثر قرآن، از کتاب های منبع این مسابقات هستند.

وی خاطرنشان کرد: زهرا(ع) بر‌ترین بانوی جهان، من و کتاب، خاک‌های نرم کوشک، زندگی پنهان آمریکا، خدمات متقابل اسلام و ایران، آن سوی آفتاب، جریان‌ها و سازمان‌های مذهبی و سیاسی و مبانی نظری غرب مدرن از دیگر منابع مسابقات کتابخوانی آنلاین و مکتوب هستند که با توجه به مناسبت‌های ماه های جاری انتخاب شده‌اند.

 مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان از برگزاری مسابقه روزنامه کتاب ویژه دانش‌‌آموزان راهنمایی و دبیرستان خبر داد و گفت: این مسابقات به‌صورت مکتوب و از کتاب‌های حکایت پایدار، همه چیز درباره جنگ و نخل‌ها قد می‌کشند برگزار می‌شود.

مسابقه مقاله نویسی ویژه طلاب و دانشجویان

وی در ادامه خاطرنشان کرد: مسابقه مقاله‌نویسی ویژه طلاب، دانشجویان و فرهنگیان، مسابقه خلاصه‌نویسی کتاب ویژه اصناف و مددجویان و زندانیان و مسابقه بزرگ انتفاضه ویژه عموم مخاطبان از دیگر مسابقات مکتوب این دوره است.

منصوری با بیان این که زمان شرکت در مسابقات آنلاین و مکتوب تا 15 آذر ماه است، اظهار داشت: علاقه مندان جهت شرکت در مسابقات آنلاین می توانند از طریق پایگاه اینترنتی www.booki.ir و جهت شرکت در مسابقات مکتوب به کتابخانه های عمومی استان خوزستان مراجعه کنند.

عضویت رایگان در کتابخانه های عمومی تا پایان هفته کتاب

وی با اشاره به پذیرش و عضویت رایگان علاقه مندان به حوزه کتاب و کتابخوانی تصریح کرد: علاقه مندان و دوستداران کتاب می توانند تا تاریخ دوم آذرماه با در دست داشتن کارت ملی و یک قطعه عکس به کتابخانه های عمومی خوزستان مراجعه کرده و نسبت به ثبت نام رایگان اقدام کنند. /9464/ت303/ب

ارسال نظرات