۳۰ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۶
کد خبر: ۱۹۰۲۵۴
آیت الله حسینی بوشهری:

آیت الله کفعمی منادی وحدت در منطقه سیستان و بلوچستان بود

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور در زاهدان آیت الله کفعمی را منادی وحدت در این منطقه دانست و گفت: تکریم عالمان دینی در تمامی ملل امری مرسوم است اما اسلام بوی سبقت را از همگان ربوده است.
آيت الله حسيني بوشهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، آیت الله حسینی بوشهری، مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور در مراسم نکوداشت عالم مجاهد آیت الله کفعمی خراسانی در مسجد جامع زاهدان گفت: در قرآن بیش از 80 آیه در مقام تکریم عالم به میان آورده شده است و اگر امروز بعد از 30 سال نام آیت الله کفعمی هنوز جاری و ساری است و مردم از نقاط دور و نزدیک برای تکریم این عالم آمده اند نشان از حضوری با پشتوانه کلام وحی است.

آیت الله حسینی بوشهری افزود: عالمان دینی الگو و سرمشق زندگی مردم هستند که سکوت، سخن گفتن، قیام و نشستن آنها نیز برای جامعه جنبه الگویی دارد و نقش هدایت گری بر عهده دارند.

وی بیان کرد: عالمان دینی مرزبانان فکری و اعتقادی جامعه هستند که هم سرمایه مرزبانی را دارند و هم شیوه و حوزه مرزبانی را به خوبی می دانند که مسئولیت مرزبانان فکری و اعتقادی از مرزبانان جغرافیایی نیز بیشتر است و سربای می تواند مرزبان جغرافیایی خوبی باشد که از اعتقاد بالایی برخوردار باشد.

رئیس حوزه های علمیه کشور خاطرنشان کرد: امروز دشمنان اسلام نه شیعه را قبول دارند و نه اهل سنت را می خواهند و تنها به دنبال منافع شخصی خود هستند که وحدت و برادری شیعه و سنی تیری در چشم آنها است.

آیت الله بوشهری تصریح کرد: قرآن، قبله و عبادات از مشترکان بارز میان تشیع و تسنن است و اینها باید منبع وحدت ما باشند نه تفرقه که دشمنان اسلام می خواهند با تفرقه میان فرقه های مختلف به منافع شخصی خود برسند و اسلام را تضعیف کنند.

وی در مورد شخصیت آیت الله کفعمی خراسانی بیان داشت: آیت الله کفعمی منادی وحدت در منطقه و پناهگاه مبارزین و مجاهدین در آن زمان بود، وی همراه روزهای تنهایی مردم بود و باید در فقدان او اشک ریخت و بلند بلند گریه کرد./940/پ202/ج

 

ارسال نظرات