۰۷ آذر ۱۳۹۲ - ۰۰:۴۵
کد خبر: ۱۹۰۸۸۸
فرمانده تیپ مستقل امام صادق:

بسیج طلاب همانند گذشته در کنار رهبری و بزرگان حوزه مدافع اسلام است

خبرگزاری رسا ـ فرمانده تیپ مستقل 83 امام صادق(ع) با بیان این‌که بسیج طلاب امروز نیز همانند گذشته در کنار رهبری و بزرگان حوزه مدافع اسلام است،‌ گفت: در میان اقشار مختلف بسیج، بسیج طلاب و روحانیان بسیار فعال بوده است به گونه‌ای که در هشت سال دفاع مقدس در میادین جنگ 4 هزار پانصد روحانی در کنار دیگر رزمندگان شهید شده و این عظمت و افتخار را برای ملت ایران به ارمغان آوردند.
حجت الاسلام حسين طيبي‌فر، فرمانده تيپ مستقل 83 امام جعفرصادق(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام طیبی‌فر، فرمانده تیپ مستقل 83 امام صادق(ع) شب گذشته در همایش بزرگ طلاب و روحانیان بسیجی که با حضور علما و اقشار مختلف مردم در مدرسه مبارکه فیضیه برگزار شد، به بررسی نقش بسیج طلاب در انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس پرداخت.

وی ادامه داد: بسیج در 5 آذر سال 58 به فرمان امام راحل تشکیل شد، ما نیز یاد و خاطره تمام شهدا و بسیجیان انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس را گرامی می‌داریم و باید بدانیم بسیجیان قهرمانان دنیای اسلام هستند.

فرمانده تیپ مستقل 83 امام صادق(ع) پایه‌گذاری اصلی بسیج را پیامبر(ص) دانست و اظهار داشت: زمانی که نیاز به یک حرکت عمومی بود نبی‌اکرم(ص) از نیروی بسیج استفاده می‌کردند،‌ افراد نیز کار و شغل را رها کرده و سلاح به دست سوار بر مرکب می‌شدند و همراه رسول‌الله(ص) حرکت می‌کردند، این افراد بسیجی زمان پیامبر(ص) بیش از هشتاد جنگ در خدمت و تحت فرمان نبی‌اکرم(ص) بودند.

وی افزود: بسیجیان از زمان پیامبر(ص) تاکنون حضور داشتند، البته در برخی زمان‌ها به صورت علنی و در برخی زمان‌ها نیز به سبب مصالح به صورت پنهانی و نامحسوس،  اگر نبود حرکت با روحیه بسیجی، زندان رفتن‌‌ها و اره شدن‌ها امروز ما شاهد عظمت تشیع نبودیم.

حجت‌الاسلام طیبی‌فر با اشاره به فرمان  تاریخی امام راحل مبنی بر تشکیل بسیج، تصریح کرد: بسیج در طول تاریخ وجود داشته و امام خمینی(ره) دستور ساماندهی آن را صادر کردند، بسیج نیز در عرصه‌های مختلف خود را به رخ مستکبران و بیگانگان کشانده است.

وی تأکید کرد: هشت سال دفاع مقدس جولانگاه حضور بسیج و بسیجیان بود، امروز نیز شاهد گسترش بسیج در دریای مدیترانه و غزه هستیم، حزب‌الله لبنان و مردم فلسطین به سبب روحیه بسیجی توانستند اسرائیل را در 33 یا 22 روز و کمتر از آن شکست بدهند،‌ به گونه‌ای که برای حفظ آبروی رژیم صهیونیستی پنج کشور واسطه صلح شدند.

فرمانده تیپ مستقل 83 امام صادق(ع) با بیان این‌‌که بسیجی به فردی گفته می‌شود که در متن جامعه حضور داشته و دلسوز اسلام و انقلاب باشد، تأکید کرد: فتنه‌های سال 87 و 88 از سوی بسیج خنثی شد.

وی بیان داشت: در میان اقشار مختلف بسیج، بسیج طلاب و روحانیان بسیار فعال بوده است به گونه‌ای که در هشت سال دفاع مقدس در میادین جنگ 4 هزار پانصد روحانی در کنار دیگر رزمندگان شهید شده و این عظمت و افتخار را برای ملت ایران به ارمغان آوردند.

حجت‌الاسلام طیبی‌فر با اشاره به حضور گسترده بسیج در تمام عرصه‌ها گفت: امروز نیز بسیجیان همانند دیروز در تمام صحنه‌ها دفاعی،‌ نظامی، فرهنگی، اقتصادی و دیگر صحنه‌ها حضور دارند.

وی اعلام حضور طلاب و روحانیان در کنار رهبری و بزرگان حوزه را از اهداف برگزاری همایش‌ و گردهمایی بسیجیان طلبه و روحانی خواند و اظهار داشت: بسیج طلاب و روحانیان همانند تمام دوران انقلاب امروز نیز اعلام می‌کند که در کنار رهبری و بزرگان حوزه با مبانی دینی و اصل قرار دادن فقه و فقاهت مدافع اسلام و نظام اسلامی است.

حجت‌الاسلام طیبی‌فر در پایان بسیج طلاب استان قم را دارای چهار حوزه مقاومت و شصت و پنج پایگاه مقاومت دانست و بیان داشت: ده‌ها حلقه صالحین نیز با گرایش علمی، پژوهشی و تحقیقاتی نیز به کار خود را ادامه می‌دهند.

شایان ذکر است، در پایان مراسم از تعدادی طلبه بسیجی ممتاز مدارس و پایگاه تقدیر و تشکر به عمل آمد./993/پ202/ج

 

ارسال نظرات