۰۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۱۹۰۹۸۶
امام جمعه موقت رشت:

غرب در برابر اقتدار و عظمت ملت ایران کوتاه آمده است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت رشت با بیان این که غرب به ویژه آمریکا در برابر اقتدار و عظمت ملت ایران کوتاه آمده است، تصریح کرد: امروز دنیا به خوبی می داند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در دنیا به کشوری مقتدر و اثرگذار تبدیل شده و نظر ایران اسلامی در معادلات جهانی به ویژه منطقه بسیار حائز اهمیت خواهد بود.
حجت الاسلام اسماعيل پور رضا، امام جمعه موقت رشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت‌الاسلام اسماعیل پوررضا، امام جمعه موقت رشت امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه مرکز استان با تسلیت سالروز شهادت امام سجاد(ع) گفت: این امام همام به همراه حضرت زینب(س) نقش مهمی در رساندن پیام عاشورا به جامعه آن دوران بر عهده داشتند.

 

وی با اشاره به این که امام سجاد(ع) از ورود انحراف به جامعه دینی جلوگیری کردند، افزود: چهارمین امام شیعیان با برنامه ریزی مناسب توانستند بستری برای تربیت شاگردان در دوران امام صادق و امام باقر(ع) فراهم کردند.

 

امام جمعه موقت رشت در بخش دیگری از سخنان خود با محکوم کردن جنایت های گروه های تکفیری در سوریه، گفت: این گروه های تروریستی از سوی کشورهای غربی حمایت می شوند و به مجری سیاست های آنها تبدیل شده اند.

 

حجت الاسلام پوررضا با بیان این که افکار ننگین بنی امیه امروز در میان گروه های سلفی در حال گسترش است، بیان داشت: اقدامات ضد انسانی این گروه ها بسیار جای تأسف دارد.

 

وی در ادامه سخنان خود پیشرفت و توسعه امروز کشورمان را مدیون پایمردی و ایستادگی ملت ایران در 34 سال اخیر دانست و گفت: ملت بزرگ ایران علیرغم همه فشارها و تحریم ها، پای آرمان و ارزش های انقلاب ایستادگی کردند.

 

حجت الاسلام پوررضا با اشاره به این که ملت بزرگ ایران همواره در دفاع از انقلاب و نظام پیشگام بوده و هستند، بیان داشت: مردم کشورمان هیچ گاه در برابر تحریم های ظالمانه غرب عقب نشینی نکرده اند.

 

امام جمعه موقت رشت، ملت ایران را مدافع حقیقی انقلاب و رهبری نظام دانست و ادامه داد: مردم کشورمان در 34 سال اخیر ثابت کردند که در دفاع از انقلاب حتی کوچکترین درنگی نخواهند کرد.

 

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که مسؤولان باید همه مسائل کشور را شفاف برای مردم بازگو کنند، خاطرنشان کرد: نباید چیز ناگفته ای برای ملت ایران باقی بماند.

 

امام جمعه موقت رشت در ادامه سخنان خود به توافق هسته ای ایران و گروه 5+1 اشاره کرد و با بیان این که این توافق باید از روی کاغذ به عمل تبدیل شود، تصریح کرد: خوشبتانه نگاه کشورهای جهان به این توافق بسیار مثبت و اثرگذار بوده است.

 

حجت الاسلام پوررضا با بیان این که غرب به ویژه آمریکا در برابر اقتدار و عظمت ملت ایران کوتاه آمده است، تصریح کرد: امروز دنیا به خوبی می داند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در دنیا به کشوری مقتدر و اثرگذار تبدیل شده و نظر ایران اسلامی در معادلات جهانی به ویژه منطقه بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

 

وی پیروزی اخیر در توافق هسته ای را مدیون رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و ایستادگی ملت ایران دانست و تصریح کرد: ملت ایران هیچ گاه در خصوص حقوق به حق خود با کسی معامله نخواهد کرد.

 

امام جمعه موقت رشت در ادامه سخنان خود به سالروز تأسیس مجلس و شهادت آیت الله مدرس اشاره کرد و با بیان این که این روحانی برجسته الگویی بارز برای نمایندگان مجلس است، خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس باید مدافع واقعی آرمان های نظام اسلامی باشند./950/پ201/ب

ارسال نظرات