۱۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۱۹۱۹۱۰
معاون دانشگاه علوم قرآنی کشور:

بی توجهی به وجود عینی قرآن عامل انحراف است

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم گفت: عامل انحراف مسلمانان در این بوده که به وجود عینی و خارجی قرآن کریم اهتمام نورزیده و از آن فاصله گرفتند.
قرآن کريم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام محمد اکبری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم کشور، ظهر امروز در نخستین همایش تجلیل از خادمان و فعالان قرآن کریم آمل که در سالن اجتماعات علامه محمدتقی آملی دانشکده علوم قرآنی این شهرستان برگزار شد٫ با بیان این که شهرستان آمل سابقه درخشانی در تربیت بزرگان و عالمان ربانی دارد، گفت: شخصیت های بی بدیلی چون علامه حسن زاده آملی و علامه جوادی آملی از این شهرستان بوده که به عنوان ستارگان درخشان آسمان علم و فقاهت در طول تاریخ اسلام هستند.

 

وی با اشاره به این که قرآن بزرگ ترین هدیه الهی برای بشریت است، بیان داشت: قرآن کتاب خواندن با زبان فطرت و عمل است و زمانی که انسان آیات قرآن را تکلم می کند اندیشه و تمام سلول های بدن او آیات کریمه الهی را می خواند.

 

حجت الاسلام اکبری با تاکید بر این که قرآن کتابی بوده که انسان را به خداوند منان متصل کرده و به مقام ارزنده ای می رساند، خاطرنشان کرد: قرآن محل اجتماع آیات تشریعی خداوند سبحان و گنجینه تمام معارف آسمانی است.

 

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، ادامه داد: رمز انحراف مسلمانان در این بوده که به وجود عینی و خارجی قرآن کریم اهتمام نورزیده و  از آن فاصله گرفتند.

 

وی با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع)، گفت: آثار و برکات قرآنی در وجود امام علی(ع) بوده که وجود عینی و خارجی قرآن در ایشان است. دشمنان به جلال امام علی(ع) معرفت پیدا کرده و به جمال او نرسیدند.

 

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، ادامه داد: همه گرفتاری بشر و گمراهی امروز مسلمانان در این بوده که ارتباط عینی و خارجی خود را با قرآن قطع کردند.

 

وی با بیان این که همه امامان معصوم ما را مسلمانان منهای ولایت مداری و امامت محوری به شهادت رساندند، گفت: ابعاد و کمالات امامان معصوم نیازمند تبیین و تفسیر است.

 

حجت الاسلام اکبری با تاکید بر این که توسل به سیره اهل بیت زمینه ساز هدایت جامعه بشری است، بیان داشت: با وجود امامان معصوم دین بیمه شده و برای هدایت جامعه بشری باقی می ماند./950/پ202/س

ارسال نظرات