۲۴ آذر ۱۳۹۲ - ۲۲:۴۱
کد خبر: ۱۹۲۴۰۷
امام جمعه سمنان با تقدیر از هیات کارشناسی ایران در ترک مذاکرات:

مسؤولان به گونه ای برخورد نکنند که آمریکا جری و گستاخ شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان سمنان ضمن تقدیر از عملکرد تیم مذاکره کننده، بازگشت آنان به کشور را تو دهنی به آمریکا دانست و گفت: باید این روند را ادامه داد و با توسعه فن آوری هسته ای کاری کنیم که آنها برای مذاکره به دنبال ما بیایند.
حجت الاسلام شاهچراغي، امام جمعه و نماينده ولي فقيه در سمنان شاهچراغي، امام جمعه سمنان

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد شاهچراغی، نماینده ولی فقیه در استان سمنان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، نیمه رها کردن مذاکرات کارشناسان هسته ای از سوی هیات ایرانی را در مقابل عهدشکنی آمریکایی ها اقدامی ستودنی دانست و اظهار داشت: بازگشت آنها تودهنی برای آمریکایی ها بود و این یک اقدام عملی خوبی بود که باید ادامه پیدا کند.

وی با تأکید بر این که نباید در برابر خیانت های آمریکایی ها ساکت بود، گفت: نباید طوری برخورد شود که آنها تصور کنند هر بهانه ای بگیرند ما نیز مطیع شان هستیم؛ در روایت آمده است الخائن خائف بنابراین ما باید استقلال، شرف و قدرت خود را به آنها نشان دهیم.

امام جمعه سمنان با اشاره به ضرورت از سر گیری فعالیت های دولت در زمینه توسعه فن آوری هسته ای، ابراز داشت: ما تا به حال پیشرفت های زیادی داشتیم و پس از این نیز باید کار خود را ادامه دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین شاهچراغی تحریم های دشمنان را ناکارآمد توصیف کرد و گفت: آنها فکر می کنند ما بر اثر فشار تحریم ها پای میز مذاکره حاضر شده ایم اما این گونه نیست؛ ما نباید دنبال آنها برویم بعد از این باید کاری کنیم که آنها به دنبال ما بیایند.

وی عهدشکنی آمریکایی ها را دور از انتظار ندانست و ابراز داشت: این اقتضای دشمنی آنان است، این که آنها زیر قول شان می زنند چیز تازه ای نیست این شیوه همیشگی دشمنان اسلام است؛ همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند آنها قابل اعتماد نیستند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان عملکرد آمریکایی ها را بسیار زشت و ناجوانمردانه خواند و گفت: آنها همیشه حرفی می زنند و بر خلاف آن عمل می کنند و بر سر حرف خود نمی مانند؛ نمی توان توقعی بیش از این داشت زیرا آنها می خواهند به هر طریقی به مسلمانان ضربه بزنند، اگر از راه نظامی نشد با بد قولی ها، بد اخلاقی ها و هتاکی ها این کار را دنبال می کنند.

امام جمعه سمنان با اشاره به اظهارات اخیر اوباما، خاطرنشان کرد: در طول سال هایی که از انقلاب اسلامی گذشته رؤسای جمهور آمریکا همواره با ما بد بوده اند اما هیچ کدام به اندازه اوباما هتاک و بی آبرو نبوده اند، که هر روز یک حرفی بزند و موضع خود را تغییر دهد./928/ت302/ج

 

ارسال نظرات