۲۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۱۹۲۴۶۵
مدیر حوزه علمیه بوشهر:

دیپلمات‌ها آگاهی خود را درباره اقتدار درونی نظام افزایش دهند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه بوشهر با بیان این که سخنان غیرآگاهانه یک مسؤول سبب زیر سؤال بردن اقتدار درونی نظام می شود، تأکید کرد: در برخی شرایط افرادی هستند که ممکن است از اطلاعات درونی نظام آگاهی داشته باشند اما نسبت به این اطلاعات به باور نرسیده باشند.
حجت الاسلام رضا خدري - مدير حوزه علميه برادران بوشهر

حجت الاسلام رضا خدری، مدیر حوزه علمیه بوشهر، در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، با اشاره به اهمیت روند فعالیت احزاب و رسانه ها برای رسیدن به وحدت، اظهار داشت: فعالیت های احزاب و رسانه ها در فضای سیاسی برای رسیدن به وحدت اهمیت بسیاری دارد و وجود یک مبنای مشترک در این مسیر می تواند رسیدن به وحدت را تسریع بخشد.

وی با بیان این که وحدت در اصول و مبنا، اختلاف سلیقه را بی نتیجه می کند، خاطر نشان کرد: اگر اختلاف سلیقه ها حول یک محور نباشد و یا با غفلت از مبنای مشترک صورت گیرد، به طور قطع باعث تفرقه و اختلافات می شود.

حجت الاسلام خدری با اشاره به انجام فعالیت های تنش زا و ایجاد تفرقه در کشور از سوی برخی افراد، اظهار داشت: این مشکلات به دلیل غفلت از آن مبنای مشترک به وجود می آید.

وی با بیان این که اگر احزاب منافع ملی و دینی را بر منافع شخصی و گروهی خود ترجیج دهند، اختلاف سلیقه ها باعث پیشرفت می شود، ابراز داشت: حرف حق، باید مورد پذیرش همه احزاب قرار گیرد.

مدیر حوزه علمیه بوشهر، در ادامه بیان داشت: شخصی نگری و ترجیح منافع شخصی بر منافع گروهی، فعالیت احزاب را در جامعه کم فایده می کند.

حجت الاسلام خدری در پاسخ به سؤالی مبنی بر این که « فعالیت و تحرک دیپلماسی بدون توجه به اقتدار درونی نظام چه آسیب هایی را متوجه کشور خواهد کرد» اظهار داشت: کسانی که در عرصه دیپلماتیک فعالیت می کنند قطعا باید از اقتدار درونی نظام اطلاع، آگاهی و باور لازم را داشته باشند.

وی با بیان این که سخنان غیرآگاهانه یک مسؤول، سبب زیر سؤال بردن اقتدار درونی نظام می شود، تأکید کرد: در برخی شرایط افرادی هستند که ممکن است از اطلاعات درونی نظام آگاهی داشته باشند اما نسبت به این اطلاعات به باور نرسیده باشند.

مدیر حوزه علمیه بوشهر، با بیان این که سخنان بدون آگاهی از سوی مسؤولان دیپلماسی کشور، سبب ایجاد آسیب در مذاکرات بین المللی می شود، خاطر نشان کرد: اقتدار یک کشور و باور آن از سوی مسؤولان سبب تحکیم و قدرت جایگاه ایران در مذارکات بین المللی را به همراه دارد./9464/ت302/س

ارسال نظرات