۲۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۱۹۲۶۲۷
آیت‌الله علوی گرگانی:

حوزه و دانشگاه دو بال حرکت نظام به سوی پیشرفت هستند

خبرگزاری رسا ـ‌ حضرت آیت‌الله علوی گرگانی جدایی حوزه و دانشگاه را به ضرر کشور دانست و گفت: حوزه و دانشگاه به مثابه دو بال برای حرکت نظام به سوی پیشرفت هستند و هر کدام از این دو صدمه ببیند به کشور آسیب می‌رسد.
آيت الله علوي گرگاني آيت الله علوي گرگاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ حضرت‌ آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از اساتید دانشگاه آزاد و مسؤولان شهرستان زرندیه، با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مفتح، گفت: به پاس خدمات و فداکاری‌های شهید مفتح این امروز را روز وحدت حوزه و دانشگاه نامیده‌اند.
وی بر ضرورت شکر نعمت‌های الهی تأکید کرد‌ و ابراز داشت: یکی از برکات انقلاب اسلامی به وجود آمدن نیروی ابدان و ادیان در کشور است.
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این‌که رشته علما مربوط به ادیان و رشته‌های دانشگاهی مربوط به ابدان است،‌ اظهار کرد: این دو رشته باید در کنار یکدیگر باشند تا جامعه به پیشرفت و سعادت برسد.
حضرت آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به سرمایه گذاری دشمن برای جدا کردن حوزه و دانشگاه، خاطرنشان کرد: در گذشته طوری فرهنگ سازی شده بود که هر جوانی به دانشگاه می‌رفت نسبت به حوزه و روحانیت بدبین می‌شد.
وی جدایی حوزه و دانشگاه را به ضرر کشور دانست و تأکید کرد: حوزه و دانشگاه به مثابه دو بال برای حرکت به سوی پیشرفت هستند و هر کدام از این دو صدمه ببیند به کشور آسیب می‌رسد.
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به روایات عمل را مهمتر از سخن خواند و گفت: روحانیت باید توجه داشته باشد که با عمل خود مردم را به اقدامات پسندیده دعوت کند.
حضرت آیت‌الله علوی گرگانی تصریح کرد: ملاک اقبال و ادبار مردم به سوی روحانیت اعمال آنها است،‌ از این رو باید مراقب اعمال و رفتار خود باشیم.
وی با اشاره به توطئه‌های دشمنان در به انحراف کشاندن جوانان، اظهار کرد: وظیفه روحانیت در جذب جوانان بسیار سنگین است و باید با رفتار مناسب در پی جذب آنها به دین بود./927/پ202/ج
ارسال نظرات