۲۷ آذر ۱۳۹۲ - ۲۳:۳۵
کد خبر: ۱۹۲۷۰۵
استاد حوزه علمیه قم:

نهضت عاشورا رمز ماندگاری اسلام ناب است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با تأکید بر این که نهضت عاشورا رمز ماندگاری اسلام ناب محمدی است، بیان داشت: انسان باید در تلاش باشد تا از درس ها و عبرت های این واقعه در راستای بصیرت افزایی و ترویج معرفت دینی استفاده کند.
نهضت عاشورا رمز ماندگاری اسلام ناب است

حجت الاسلام حیدر ضیایی، استاد حوزه علمیه قم، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل،  با بیان این که هدف و انگیزه امام حسین(ع) امربه معروف و نهی از منکر بوده است، گفت: اگر مردم کوفه از امام حسین(ع) دعوت نمی کردند باز هم این امام همام برای امر مهم امربه معروف و نهی از منکر قیام می کرد.

 

وی با اشاره به این که امر به معروف و نهی از منکر امر مهم و ارزنده ای بوده که باید به آن توجه ویژه ای شود، بیان داشت: یکی از شرایط امربه معروف و نهی از منکر این بوده که اگر اقدام سبب به خطر افتادن جان او شود از این امر خودداری کند که انسان باید در تلاش باشد تا اقدام او با اثرگذاری همراه باشد.

 

حجت الاسلام ضیایی با بیان این که قرآن کریم می فرماید با دست خودتان خود را هلاک نکنید، بیان داشت: ما احکام خود را از قول اهل بیت معصومین(ع)، انجام فعلی از سوی آنان و تعزیر می گیریم.

 

وی با تاکید بر این که اگر امربه معروف و نهی از منکر نسبت به جان ما از حیث وجودی و ارزش پایین تر است باید جان ما حفظ شود، خاطرنشان کرد: یک زمانی امربه معروف و نهی از منکر حفظ اسلام و مکتب دین بوده که جان در برابر حفظ اسلام از اهمیت پایین تری برخوردار است که قیام سرور و سالار شهیدان در راستای همین مسیر است.

 

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که جریان عاشورا نقش ارزنده و والایی در راستای حفظ دین مبین اسلام و انتقال آن به دیگر نسل ها داشته است، گفت: در زمان گذشته خفقانی حاکم بود که اگر نام امام علی(ع) برده می شد دارای مجازات بود و در این زمان که مشغول عزاداری ها و برپایی مراسم مذهبی هستیم به واسطه همان خون سرور و سالار شهیدان است.

 

حجت الاسلام ضیایی با تاکید بر این که نهضت عاشورا رمز ماندگاری اسلام ناب محمدی است، بیان داشت: انسان باید در تلاش باشد تا از درس ها و عبرت های این واقعه در راستای بصیرت افزایی و ترویج معرفت دینی استفاده کند.

 

وی با بیان این که ماه محرم و صفر بهترین فرصت برای شناخت سیره امام حسین(ع) است، گفت: باید سیره عملی سرور و سالار شهیدان را در زندگی خود اجرا  و نسبت به آن اهتمام والایی را داشته باشیم.

 

استاد حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که اگر پیامبر گرامی اسلام در روز غدیرخم فرمود امام علی(ع) مولای شما است یکی از معانی آن سرپرستی و رهبری است، بیان داشت: اعتقاد ما بر این بوده که حضرت محمد(ص) فرمود هر که سرپرست و مولای آن ها هستیم علی(ع) سرپرست و مولای آنان است.

 

حجت الاسلام ضیایی با تاکید بر این که لقب امیر مومنان مختص حضرت امام علی(ع) است،گفت: منظور از پیامبر اکرم در روز غدیرخم نقش سرپرستی و ولایت امام علی(ع) بوده و مفهوم دوستی و مودت از آن برداشت نمی شود./950/ت302/س

ارسال نظرات