۰۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۱۹۲۹۵۴
آیت الله جوادی آملی:

باید قدرت علمی کشور در دو محدوده ادب و هوشمندی حفظ شود

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله جوادی آملی در دیدار رییس سازمان انرژی اتمی کشورمان، هوشمندی و رعایت ادب را دو خط قرمز تیم مذاکره کننده هسته ای خواند و اظهار داشت: باید قدرت علمی کشور در دو محدوده ادب و هوشمندی حفظ شود.
آيت الله جوادي آملي در ديدار صالحي

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جوادی آملی پس از استماع گزارش دکتر صالحی در سخنانی گفت: کل این نظام را خداوند آفریده و فرموده است من همه جا حضور دارم لیکن حضور خداوند در کنار بعضی افراد حضوری ویژه است.

وی با اشاره به آیات قرآن کریم در رابطه با برخورد حضرت موسی(ع) با فرعون، افزود: امروز تیم مذاکره کننده ایران با فرعون زمانه در حال مذاکره است و همانگونه که خداوند به حضرت موسی(ع) فرمود: من با شما هستم تا شما را یاری کنم و با فرعون نیز هستم تا او را منکوب نمایم، لذا بدانید خداوند در کنار شماست و شما را یاری خواهد.

استاد برجسته حوزه با اشاره به توافقنامه ساخت نیروگاههای هسته ای جدید با روسیه اظهار داشتند: شما با هر کشوری که در زمینه های هسته ای قصد عقد قرارداد دارید باید بدانید که اینگونه نیست که آن کشور دلسوز و خیرخواه شما باشد لذا همواره باید هوشمندی، درایت و کیاست خود را به کار بگیرید و اینچنین نیست که روسیه از آمریکا بهتر باشد.

وی خاطر نشان کرد: ما یک ادب بین المللی داریم و با هر کسی که سخن می گوییم باید ادب را رعایت کنیم. الان که شما با گروه پنچ به اضافه یک به خصوص آمریکا مذاکره دارید باید ادب را رعایت کنید اما متوجه این نکته باشید که خداوند در قرآن کریم از این گروه به مستکبر یاد کرده است.

حضرت آیت الله جوادی آملی به تفاوت میان مستکبر و کافر اشاره کرد و اذعان داشت: خداوند می فرماید با کافری که با شما کاری ندارد و بر علیه شما توطئه نمی کند می توانید زندگی کنید اما با مستکبر که «اَیمان» ندارد به این معنا که قطعنامه و تفاهم نامه و امضای خود را زیر پا می گذراد نمی توان زندگی کرد.

وی هوشمندی و رعایت ادب را دو خط قرمز تیم مذاکره کننده هسته ای خواند و اظهار داشت: باید قدرت علمی کشور در دو محدوده ادب و هوشمندی حفظ شود.

حضرت آیت الله جوادی آملی ادامه داد: هم در متولیان دینی غرب و هم در جامعه دانشگاهی آنها کم بودن عقل و درایت مشهود است و از این روست که غرب گرفتار دین بی عقل و عقل بی دین می باشد.

وی ایران را مهد تمدن، ادب و انسانیت دانست و گفت: کرامت و بزرگواری را ایران در جنگ تحمیلی به جهان ثابت کرد؛ هنگامی که در جریان حمله عراق به کویت از ایران خواسته شد به کمک غرب بیاید اما ایران در حالی که زخم خورده عراق بود این مسئله را نپذیرفت و این معنی شرف است.

حضرت آیت الله جوادی آملی تاکید کرد: فطرت مردم شیعه ایران این است که ما وقتی قطعنامه و تفاهم نامه ای را پذیرفتیم هرگز بر خلاف آن عمل نمی کنیم و نخواهیم کرد و غرب باید بداند که ایران در این زمینه در بین همه کشورهای جهان یگانه است.

در ابتدای این دیدار دکتر صالحی با بیان گزارشی از دستاوردهای سازمان انرژی هسته ای کشور گفت: دستاوردهای هسته ای ایران چشمه توانمندی و قدرت کشور است و لذا طبیعی است که غرب از این دستاوردها ناخرسند باشد.

وی افزود: در سایه هوشمندی نظام و رهنمودهای رهبری و با پایمردی مردم و حمایت مردن از نظام و مسئولین و با وجود همه مشقات و تحریم ها برنامه های هسته ای را با موفقیت پیش برده ایم.

وی در خصوص توافقنامه ژنو نیز گفت: این تفاهم نامه با وجود اینکه توافقنامه ای آرمانی نیست لیکن در مجموع با توجه به شرایط بین المللی موجود تفاهمی مناسب و دستاورد بزرگی است. /971/د102/ج

ارسال نظرات