۰۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۹
کد خبر: ۱۹۲۹۸۵
معاون تهذیب حوزه علمیه آذربایجان غربی خبر داد:

استقرار اساتید اخلاق در مدارس علمیه آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه آذربایجان غربی از استقرار اساتید برجسته اخلاق قم در مدارس علمیه استان خبر داد.
حجت الاسلام ارشاد، معاون تهذيب حوزه علميه آذربايجان غربي

حجت الاسلام حمید ارشاد، معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه اظهار کرد: همزمان با دهه آخر صفر آیت الله شاه آبادی فرزند ارشد آیت الله شاه آبادی، استاد اخلاق امام خمینی (ره) به آذربایجان غربی سفر خواهد کرد.

 

وی گفت: با حضور آیت الله شاه آبادی کلاس های اخلاق برای طلاب مرکز استان در ارومیه، شمال استان در خوی و جنوب استان در میاندوآب برگزار خواهد شد.

 

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه آذربایجان غربی افزود: از شانزدهم تا بیست و هشتم آذرماه نیز کلاس های اخلاق با حضور حجت الاسلام اسکویی، از اساتید حوزه علمیه قم در مدارس علمیه امام خمینی (ره) ماکو و خوی و حوزه علمیه نمازی خوی برگزار شد.

 

وی در ادامه به فعالیت های تبلیغی حوزه علمیه آذربایجان غربی اشاره و خاطرنشان کرد: : 90 روحانی از سوی معاونت تبلیغ حوزه علمیه استان جهت تبلیغ بلندمدت در مناطق شهری و روستایی استان مستقر هستند.

حجت الاسلام ارشاد اعلام کرد: مبلغان

مستقر با حضور در مساجد، تکایا، حسینیه ها و مدارس شهری و روستایی به امر تبلیغ دین و پاسخگویی به شبهات می پردازند.

 

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه آذربایجان غربی تصریح کرد: در کنار فعالیت تبلیغی مبلغان مستقر، در مناسبتهای دینی و مذهبی از مبلغان طرح هجرت نیز استفاده می شود که به طور مثال می توان به اعزام نزدیک به 200 مبلغ به مناطق مختلف در دهه اول محرم اشاره کرد.

 

حجت الاسلام ارشاد با اشاره به حضور مستمر روحانیت در مدارس امین استان افزود: با توجه به حضور دائمی مبلغ در این مدارس، پنج نفر از خواهران مبلغه و سه نفر از برادران مبلغ جهت آموزش به قم اعزام شدند و در حال حاضر به صورت دائمی در مدارس فعالیت دارند.

 

 وی اظهار کرد: برنامه های قرآنی، دروس اخلاق، آشنایی با ادبیات عرب و تجوید قرآن، بازدید از حوزه های علمیه، اجرای برنامه های فرهنگی مذهبی، آموزش احکام و شرکت در نماز جمعه از برنامه های اولویت دار و از وظایف روحانیون مستقر مدارس امین است./936/ت302/ع 

 

ارسال نظرات