۱۲ دی ۱۳۹۲ - ۲۲:۳۲
کد خبر: ۱۹۳۸۹۹
کارشناس مذهی:

امام رضا نقطه عطف بین غدیر و فرهنگ انتظار است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مذهبی با بیان اینکه غدیر و حفظ آثار عاشورا به برکت امام رضا(ع) است، گفت: امام رضا(ع) نقطه عطف بین غدیر و فرهنگ انتظار است.
حجت الاسلام احسان بي آزار تهراني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام احسان بی آزار تهرانی، کارشناس مذهبی ظهر امروز پنج شنبه دوازدهم دی ماه در مراسم عزاداری شهادت امام علی بن موسی الرضا(ع) در مسجد شهید بهشتی واقع در میدان نبرد تهران ابراز داشت: مأمون علمای بلاد را جمع کرد تا بگوید ای مردم شما که می‌گویید اهل‌بیت(ع) علم لدنی دارند، درست نیست اما به لطف الهی کلام و نام امام رضا(ع) جهانی و عالم‌گیر شد و مسیحی و یهودی به مأمون گفتند تو که ادعای علم می‌کنی، اگر یک نفر مزین به علم باشد، علی بن موسی الرضا(ع) است.

وی ابراز داشت: علت این‌که به امام رضا(ع) عالم آل رسول می‌گویند این است که همه دانشمندانی که آمده بودند، مبلغ فرهنگ عترت شدند.

حجت‌الاسلام بی آزار تهرانی اظهار داشت: وقتی می‌خواستند امام رضا(ع) را در مقام ولایتعهدی قرار دهند، ایشان در خطبه‌ای فرمودند خدایی را شکر می‌کنم که آنچه مردم عالم دست به دست دادند تا از ما خانواده تباه کنند، نتوانستند، خیلی دلشان می‌خواست پس از پیامبر منزلت ما خانواده را پایین بیاورند اما هرچه شما زدید خدا جلوی چشم مردم ما را بالا برد، به جهت این که اسم و جایگاه ما را محو کنند هشتاد سال روی چوبه‌های کفر ما خانواده را لعن و نفرین می‌کردند.

کارشناس مذهبی در تبیین تلاش برخی برای انکار غدیر، با اشاره به این‌که اهل سنت می‌گویند در تفاسیر روایی هیچ تفسیری مانند تفسیر سیوطی نیست، گفت: در تفسیر دُر المنثور سیوطی آمده است جمعی از یهودی‌ها به نزد خلیفه دوم آمده و گفتند یک آیه و روزی در مکتب‌‌تان دارید، اگر این روز و آیه برای جمع یهود نازل می‌شد ما این روز را عید می‌گرفتیم و بهترین روز ما می‌شد، زیرا خدا چهار ویژگی به آن روز داده است، دین‌تان کامل شد، نعمت خدا تمام شد، خدا به مکتب اسلام از شما راضی شد و اهل کفر، عناد و دشمنی با شما مأیوس شدند. با این چهار ویژگی جا دارد که این روز عید و بالاترین عید عالم اسلام معرفی شود، این چه روزی است که خدا در وصفش اینطور گفته است؟ سیوطی می‌گوید تعجب می‌کنم از جواب خلیفه، خلیفه گفت این روز مخصوص ما مسلمانان است روز عرفه است.

آنچه امام رضا در بیانات و جلسات علمی‌شان هدف گرفتند، مبارزه با فرهنگ شوم ثقیفه بود

حجت‌الاسلام بی آزار تهرانی با تأکید بر این‌که آنچه امام رضا(ع) در بیانات، خطبه‌ها و جلسات علمی‌شان هدف گرفتند، مبارزه با فرهنگ شوم ثقیفه بود، ابراز داشت: اگر خط هدایت و تشیع به معنای حقیقی شیعه باقی ماند به‌دلیل مبارزات امام رضا(ع) بود.

نقش امام رضا نگهبانی و نقطه عطف شدن بین فاصله غدیر و فرهنگ انتظار مهدی آل فاطمه است

وی نقش امام رضا(ع) را نگهبانی و نقطه عطف شدن بین فاصله غدیر و فرهنگ انتظار مهدی آل فاطمه دانست و اظهار داشت: اگر مأمون مجبور به کشتن امام رضا(ع) شد، به‌دلیل این‌ بود که در عرصه علم و سیاست کم آورد و دید امام رضا(ع) درحال از بین بردن ریشه و عقبه دهه‌ها و سده‌های گذشته است.

چرا زیارت امام رضا افضل زیارات است؟

کارشناس مذهبی با اشاره به این‌که پذیرش ولایت امام رضا(ع) به معنای ورود در خطی است که پیامبر اکرم(ص) در روز غدیر ترسیم کرد، ابراز داشت: این‌که زیارت امام رضا(ع) اهم زیارات است، به اعتبار زائر است نه از حیث مزار و مزور، امام جواد(ع) فرمودند زیارت خاصه، خواص شیعه و آنها که اثنی عشریه حقند می‌توانند عارفا بحقه پدرم را زیارت کنند، بنابراین زیارت امام رضا(ع) امضا و تأیید عقیده ناب است.

وی با بیان این‌که تا پیش از امام رضا(ع) اختلاف داریم و فرقه‌های مختلف وجود دارد که آخرینش واقفیه است که سران‌شان برای پول و دنیا امامت امام رضا(ع) را انکار کردند، افزود: خط اثنی عشریه به برکت امام رضا(ع) و امام جواد(ع) امضا شد.

حجت‌الاسلام بی آزار تهرانی با اشاره به این‌که امام رضا به رأفت مشهور است، خاطرنشان کرد: ماه صفر که گذشت باید سفرمان از خویشتن به خدا آغاز شود، با این صفت عالیه امام رضا(ع) زندگی‌مان را بسازیم، امروز در خانه امام رضا(ع) بسوزیم و با رأفتش زندگی‌مان را بسازیم.

وی با اشاره به این‌که 143 شبکه فارسی زبان علیه مکتب علوی و مملکت شیعه فعالیت می‌کنند تا نظام خانواده را نابود کنند، تأکید کرد: با رأفت، عشق و ابراز محبت و علاقه می‌شود کانون خانواده را حفظ کرد.

نگهبانی غدیر و حفظ آثار عاشورا به برکت امام رضا بود

کارشناس مذهبی با بیان این‌که در نیشابور اقل شیعیان بودند اما به برکت قدم امام رضا(ع) تشیع در ایران گسترش پیدا کرد، گفت: دستور داده بودند امام رضا(ع) را از مسیر قم نیاورید و از مسیر اهواز بیاورید زیرا قم و کاشان پایگاه شیعه بود.

 امام رضا موج علویون و تشیع حقه را در ایران راه انداختند

وی با تأکید بر این‌که امام رضا(ع) در دو سه سالی که مهمان ایرانی‌ها شدند، موج علویون و تشیع حقه را راه انداختند، افزود: ایشان هم میهمان ما شدند و هم میزبان تشیع؛ نگهبانی غدیر و حفظ آثار عاشورا به برکت امام رضا(ع) است./956/پ202/ی

ارسال نظرات