۲۰ دی ۱۳۹۲ - ۰۱:۰۲
کد خبر: ۱۹۴۵۵۸
با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین صدیقی؛

مراسم شهادت امام حسن عسکری در حرم رضوی برگزار شد

خبرگزاری رسا – حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان این که توحید مد نظر وهابیت توحیدی شیطانی است، گفت: توحید شیعیان همان توحید قرآنی و برگرفته از انبیا و امامان است که بدعت در آن جایگاهی ندارد.
حرم رضوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، ویژه برنامه شب شهادت امام حسن عسگری(ع)، شب گذشته 19 دی ماه با حضور زائران و مجاوران بارگاه امام رضا(ع) در حرم این امام همام برگزار شد.

سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین صدیقی، امام جمعه موقت تهران، مداحی و مرثیه سرایی و روضه خوانی مداحان اهل بیت(ع)، قرائت زیارت امین الله و دعای کمیل و بیان احکام و مسائل شرعی از جمله برنامه های برگزار شده در این مراسم بود؛ برگزاری حلقه های معرفت با موضوعات اعتقادی، تاریخی و شرعی، برگزاری محفل انس با قرآن و برگزاری ویژه برنامه هایی برای زائران غیر ایرانی نیز از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده برای زائران و مجاوران رضوی در شب شهادت امام حسن عسگری(ع) بود.

حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران به بیان نکاتی پیرامون توحید پرداخت و اظهار کرد: توحید مورد تأکید شیعیان همان توحید قرآن و رسولان و امامان است که در آن بدعت و قیاس جایی ندارد.

وی با بیان این که توحید وهابی ها توحیدی شیطانی و ابلیسی است، گفت: شیطان سجده بر آدم، که دستوری الهی بود، را بر خلاف توحید می دانست و عنوان می کرد سجده بر خدا را می پذیرد اما سجده بر انسان را نه، از این رو لعن و نفرین همیشگی را به جان خرید؛ با این وجود ما شیعیان تنها به معصومین(ع) تکیه داریم و دستور و بیان الهی در مورد احترام و توسل به این بزرگان را رعایت می کنیم.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که توحید در سه عرصۀ توحید ذات، صفات و افعال بررسی می شود، گفت: توحید ذات یعنی وجود انسان و همۀ موجودات عاریتی و متعلق به خداوند است و در نهایت از آن ها گرفته می شود؛ همۀ موجودات حتی انبیاء و ملائک وابستۀ و نیازمند به خداوند هستند و افرادی که این حقیقت را درک می کنند، همواره مظطر خداوند بوده و دست نیاز به درگاهش دراز می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی به تشریح توحید صفات پرداخت و با بیان این که صفات عالیه انسان ها نیز برگرفته از صفات الهی و از آن خداوند است، گفت: صفات عالیه ائمه اطهار(ع)، که آن ها هم متعلق و برگرفته از صفات الهی است، به دو صورت ارثی و اکتسابی و بر اثر تکرار و مداومت بر آن صفت به وجود آمده است.

وی در توضیح توحید در افعال، ابراز کرد: تمام عالم به اذن خداوند در اختیار امام است و تمام کرامت ها و معجزت امام نیز تابعی از اراده الهی است؛ در واقع امام در نقش ید الله، عین الله و مجرای افعال الهی است./9312/پ202/س

ارسال نظرات