۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۲۰:۵۸
کد خبر: ۱۹۴۸۰۴

گزارشی از فعالیت های دفتر تبلیغات حوزه علمیه خوزستان

خبرگزاری رسا ـ رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه خوزستان به ارائه گزارشی از روند فعالیت های این دفتر در ماه های اخیر پرداخت.
حجت الاسلام دبيري فرد ، سرپرست دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم در خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام دبیری فرد، رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه خوزستان، شامگاه یکشنبه بیست و دوم دی ماه، در بیت آیت الله موسوی جزایری، به اعزام های هفتگی این دفتر اشاره کرد و گفت: طرح صالحین در مساجد و طرح معراج در مدارس از جمله طرح هایی است که این دفتر از آن ها پشتیبانی می کند.

وی با اشاره به اثرگذاری مبلغان در روستاها اظهار داشت: یکی از طلاب پس از حضور در یک روستا جهت تبلیغ سبب شد تا تعداد زیادی از جوانان آن روستا جهت آموزش علوم دینی به حوزه علمیه آیند.

حجت الاسلام دبیری فرد با بیان این که دوره های آموزشی دفتر تبلیغات اسلامی در مدارس علمیه خوزستان برگزار شده است، خاطرنشان کرد: اولویت آموزش فرقه های نوظهور و باستان گرایی قرار داده شد و این دوره ها ویژه طلاب پایه 3 به بالا برگزار شده است.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه خوزستان به تربیت و آموزش معلمان اشاره کرد و گفت: دروه هایی در زمینه آموزشی ویژه معلمان استان در حال برگزاری است و تا پایان سال جاری به اتمام خواهد رسید.

حجت الاسلام دبیری فرد در ادامه گفت: دو دوره ویژه آموزش ارتباط و تعلیم کودکان و نوجوانان ویژه طلاب اهواز در این شهرستان برگزار شد.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه خوزستان به تبلیغ در فضای مجازی اشاره و خاطرنشان کرد: حدود 10 طلبه با حضور در شبکه های اجتماعی به بحث با اهل سنت می پردازند.

حجت الاسلام دبیری فرد با بیان این که تبلیغ در فضای مجازی بسیار اثرگذار بوده است، خاطرنشان مکرد: در طول اجرای تبلیغ در فضای مجازی متوجه شدیم که شیعیان دیگر کشور ها، تشنه معارف اسلامی هستند.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه خوزستان با اشاره به دیگر فعالیت های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه خوزستان، اظهار داشت: نخستین مرکز پاسخگویی به پرسش های اعتقادی خوزستان در شهرستان اهواز افتتاح شد.

وی در ادامه تصریح کرد: این مرکز با هدف پاسخگویی به شبهات مردم استان به ویژه رفع نیازهای اعتقادی جوانان و نوجوانان و با توجه به استقبال مردم خوزستان نسبت به یادگیری مبانی تشیع افتتاح خواهد شد.

حجت الاسلام دبیری فرد با اشاره به راه اندازی سایت های اینترنتی تصریح کرد: سایت اینترنتی خطباء به زبان فارسی پیرامون مهارت افزایی در زمینه تبلیغ و سایت النجاح به زبان عربی درباره شناخت و راهکارهای مقابله با وهابیت به فعالیت می پردازند.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه خوزستان به فعالیت های ارزنده و اثر گذار صندوق قرض الحسنه این دفتر جهت معیشت طلاب اشاره و بیان داشت: شعبه سیاری جهت رفاه طلاب در زمینه صندوق قرض الحسنه دایر شده و در مدارس علمیه استان به صورت چرخشی حضور می یابد.

وی به افزایش فعالیت های پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه خوزستان اشاره کرد و گفت: نشریه های گوناگونی پیرامون پژوهش، طلبه موفق و سبک زندگی به چاپ رسیده است.

حجت الاسلام دبیری فرد با اشاره به چاپ سلسله نشریات دین یاوران اظهار داشت: این نشریه ویژه ارتقاء آگاهی و معلومات طلاب در زمینه تبلیغ به چاپ می رسد.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه خوزستان از برگزاری دوره تحکیم نظام خانواده از سوی این دفتر خبر داد و گفت: این دوره ها با هدف تحکیم نظام خانواده و ترببیت مبلغانی در این زمینه صورت می گیرد.

حجت الاسلام دبیری فرد در پایان تصریح کرد: دوره نویسندگی به صورت مقدماتی و تخصصی ویژه برادران و خواهران طلبه با حضور استاد موگهی برگزار شده است./9464/پ202/ب

ارسال نظرات