۲۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۱۹۵۲۲۶
امام جمعه اهل تسنن ارومیه:

توجه به مشترکات سبب وحدت مذاهب اسلامی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اهل سنت ارومیه بر لزوم توجه به مشترکات دین اسلام به منظور تقریب و وحدت مذاهب اسلامی تاکید کرد.
ماموستا بيضاوي، امام جمعه اهل سنت اروميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، ماموستا عبدالقادر بیضاوی، امام جمعه اهل سنت ارومیه، در همایش وحدت علمای شیعه و سنی ارومیه که در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) ارومیه برگزار شد، گفت: اسلام دین کامل و جامع است و نقص وارده به عمل مسلمانان باز می گردد.

 

وی با اشاره به توطئه های دشمنان برای تفرقه افکنی بین مسلمانان گفت: دشمن تنها دشمن شیعه و سنی به حساب نمی آید بلکه دشمن دین، قرآن و مذهب است.

 

ماموستا بیضاوی با بیان این که نباید تفاوتی بین شیعه و سنی قائل بود، خاطرنشان کرد: ما نقاط مشترک ریادی همچون خدا، پیامبر، قبله، کعبه و قرآن را داریم که باید با تمرکز و توجه بر آنها بر حفظ و ارتقای وحدت بین مسلمانان بکوشیم.

 

وی اذعان داشت: آمریکا و سایر کشورهای غربی قصد دخالت در امور مسلمین و تفرقه افکنی در بین فرقه های اسلامی را دارند که باید با وحدت و یگپارچگی جلوی آنها ایستادگی کرد.

 

امام جمعه اهل سنت ارومیه وحدت و همدلی مسلمانان را مانع دخالت های دشمنان خواند و افزود: با اتحاد میان مسلمانان  دشمنان دیگر توان و جرات دخالت و تفرقه افکنی بین شیعه و سنی را نخواهند داشت.

 

ماموستا بیضاوی در پایان تأکید کرد: باید با وحدت و احساس وظیفه ای که نسبت به دین داریم دشمنان را از غلبه به خود واداریم.

 

گفتنی است، همایش وحدت علمای شیعه و سنی روز گذشته با حضور ائمه جمعه و جماعات، روحانیون اهل تسنن و تشیع و جمعی از مسؤولان استانی در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد.

 

در ادامه از سه تن از چهره های شاخص روحانیون اهل سنت و سه تن از چهره های شاخص روحانیون شیعه به علت زحمات در تبلیغ دین تجلیل شد./936/پ202/س

ارسال نظرات