۲۹ دی ۱۳۹۲ - ۰۰:۳۵
کد خبر: ۱۹۵۴۱۷
عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران:

ترویج سیره نبوی نیاز اساسی جوامع اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با بیان این که ترویج سیره نبوی نیاز اساسی جوامع اسلامی است، بیان داشت: دنیا چیزی ندارد از خود ارائه دهد که گرفتار آدم کشی و ظلم می شود ولی ما باید از این داشته های ارزنده به بهترین نحو ممکن استفاده کنیم.
امام جمعه آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام محمدعلی رحمانی آملی، عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران، شنبه شب در مراسم گرامی داشت میلاد باسعادت پیامبر گرامی اسلام و امام جعفرصادق(ع) که در آمل برگزار شد با بیان این که قلب محور آدمی بوده که می تواند پذیرای حضرت حق باشد، گفت: انسان باید مراقب باشد تا قلب و روح او تحت تاثیر شیطان و وسوسه ها قرار نگیرد.

 

امام جمعه آمل، ادامه داد: اگر خواستیم خود را پیدا کنیم باید دل مؤمن واقعی را به دست آوریم که از جایگاه وسیعی برخوردار است.

 

وی با اشاره به این که پیامبر گرامی اسلام محور وحدت مسلمانان است، بیان داشت: دنیای غرب و شرق باید بداند ما امت چنین پیامبری هستیم که اسوه و الگویی حسنه برای همگان است.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی با تاکید بر این که سیره حضرت محمد(ص) زیباترین الگو در سراسر جهان است، ادامه داد: پیامبر گرامی اسلام در ابعاد مختلف زندگی برتر بوده که باید سیره نورانی ایشان را سرلوحه امور خود قرار دهیم.

 

استاد حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل با بیان این که ترویج سیره نبوی نیاز اساسی جوامع اسلامی است، بیان داشت: دنیا چیزی ندارد از خود ارائه دهد که گرفتار آدم کشی و ظلم می شود ولی ما باید از این داشته های ارزنده به بهترین نحو ممکن استفاده کنیم.

 

وی با اشاره به این که باید سیره پیامبر گرامی اسلام را الگویی برای خود قرار دهیم که رحمتی برای همگان است، ادامه داد: هر روز بر عظمت و فروغ نورانی حضرت محمد(ص) گسترده می شود.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران، اضافه کرد: ما باید شاکر خداوند منان باشیم که امت پیامبر خاتم هستیم که سعادتی بسیار ارزنده و والا است.

 

امام جمعه آمل با بیان این که پیامبر ما و دستورات او زیباترین است و ما نیز باید بکوشیم تا بهترین باشیم، گفت: باید درست عمل کنیم که این امر مهم سبب عاقبت به خیری ما خواهد شد.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی با اشاره به این که پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت معصومین(ع) زیباترین قلب سلیم را دارند، خاطرنشان کرد: قلب سلیم قلبی بوده که غیر از خداوند منان چیزی در آن وجود نداشته باشد.

 

استاد حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل در پایان، گفت: قلب ما باید جایی برای قرار گرفتن عطوفت و مهربانی بوده و غیر پروردگار متعال را در آن راه ندهیم./950/پ203/ب

ارسال نظرات