۰۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۵
کد خبر: ۱۹۵۶۶۱

حمله هوایی پاکستان به مواضع طالبان

خبرگزاری رسا ـ در چند روز اخیر پیکارجویان طالبان بر روی مددکارانی که سرگرم واکسیناسیون فلج اطفال بودند آتش گشوده و دو نفر از آنها را کشتند.
پرجم پاکستان

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا؛ بی بی سی فارسی در خبری گفت: هواپیماهای نظامی ارتش پاکستان مواضع طالبان در شمال وزیرستان واقع در مجاورت مرز افعانستان را بمباران کرده‌اند.


خبرنگار بی بی سی می گوید: در پی حملات اخیر به نیروهای امنیتی پاکستان مقامات این کشور تحت فشار قرار گرفته اند تا در مورد تهدیدات طالبان اقدام کنند.


قابل ذکر است 3 روز قبل در اثر انفجار بمبی در مسیر یک کاروان نظامی در شمال غرب پاکستان دست کم 20 سرباز کشته و شماری دیگر مجروح شدند.


همچنین در پی بمباران مواضع طالبان توسط ارتش پاکستان، نگرانی مردم از بابت حملات تلافی جویانه طالبان افزایش پیدا کرده است.


به گزارش بی بی سی؛ در همین حال، افراد مسلح در شهر کراچی سه نفر از جمله دو مددکار پزشکی را به ضرب گلوله از پای در آوردند.


گفتنی است پاکستان از معدود کشورهای جهان است که درآن فلج اطفال رو به افزایش گذاشته است. پیکارجویان طالبان به روی این مددکاران که سرگرم واکسیناسیون فلج اطفال بودند آتش گشودند و دو نفر از آنها را کشتند.


دولت پاکستان در پی ریشه کن کردن فلج اطفال است و مددکاران پزشکی خانه به خانه برنامه واکسیناسیون را پی گیری می کنند.


بی بی سی در بیان علت مخالفت طالبان با برنامه واکسیناسیون این کشور چنین گفت: طالبان بر این عقیده است که جامعه بین المللی از واکسیناسیون برای پنهان کردن عملیات جاسوسی خود استفاده می کند. طالبان هم چنین گفته که واکسیناسیون ممکن است باعث عقیم شدن پسران شود.


پاکستان یکی از معدود کشورهای جهان است که در آن بیماری فلج اطفال رو به افزایش گذاشته است./1421/1409/ح

ارسال نظرات