۰۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۱۹۵۶۸۸
آیت الله نوری همدانی:

بحران سوریه با نشست‌های نمایشی حل نمی‌شود/ سازمان ملل جلوی حمایت از تروریست‌ها را بگیرد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی حل بحران سوریه را با برگزاری نشست های نمایشی غیر ممکن دانست و تاکید کرد که بهتر است سازمان ملل به جای برگزاری این گونه نشست ها، کشورهای حامی تروریست ها را به قطع کمک های مالی و تسلیحاتی از گروه های جنایتکار مجاب کند.
درس خارج فقه آيت الله نوري همداني در مسجد اعظم قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید پیش از ظهر امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، اقدام بان کی مون دبیرکل سازمان ملل در پس گرفتن دعوت از ایران برای حضور در نشست ژنو2 به فاصله یک روز را نشانه وادادگی این سازمان دانست.

 

وی در ادامه با اشاره به بحران سوریه، تنها راه حل این مشکل را تمکین به خواسته مردم این کشور دانست و گفت: اگر امروز می بینیم گروه های مختلف تروریستی از جمله داعش، جبهه النصره و دیگران در این کشور حضور یافته اند برای ضربه زدن به جبهه مقاومت است.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی با تاکید بر این که تمام گروه های تروریستی فعال در سوریه از سوی عربستان و آمریکا تقویت و حمایت مالی و تسلیحاتی می شوند، گفت: جامعه جهانی اگر می خواهد مشکل سوریه حل شود بهتر است به جای برگزاری نشست و پشت میز نشستن، کشورهای حامی تروریست ها را مجاب به قطع کمک به گروه های تروریستی کنند.

 

وی کنار گذاشتن بشار اسد و تضعیف جبهه مقاومت را هدف اصلی بحران آفرینی در کشور سوریه دانست و بر ضرورت هوشیاری مسلمانان در مقابل این نقشه شوم تاکید کرد.

 

این مرجع تقلید با محکوم کردن ظلم و تجاوز تروریست ها در سوریه، بیان کرد: در مدت زمان بحران سوریه و حضور گروه های تروریستی و تکفیری بدترین نوع جنایات ممکن در این کشور اتفاق افتاده است و متاسفانه سازمان های جهانی از جمله سازمان ملل متحد در قبال آن سکوت پیشه کرده اند.

 

وی افزود: در تازه ترین اقدام وقیحانه تروریست های سوری زنان شیعه که شوهران شان کشته شده اند، را به عنوان برده به فروش می رسانند و این نشان می دهد آنها بویی از اسلام نبرده اند.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی در پایان نسبت به نقشه شوم دشمنان برای مقابله با پیروان اهل بیت(ع) هشدار داد و یادآورشد: مخالفین بشار اسد به دنبال هماهنگ شدن برای مقابله با شیعه هستند. /924/پ202/ج

ارسال نظرات