۰۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۱۹۵۶۹۷
آیت الله طباطبایی نژاد:

هجمه استکبار ولایت فقیه را نشانه گرفته است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان اصفهان در دیدار با اعضای ستاد گرامیداشت دهه فجر استان اصفهان گفت: نوک پیکان هجمه استکبار به سوی ولایت فقیه است.
ديدار ستاد بزرگداشت دهه فجر با نماينده ولي فقيه در استان اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، در دیدار با اعضای ستاد گرامیداشت دهه فجر استان، دشمن شناسی را یکی از مهم ترین خصوصیات یک شیعه بصیر دانست و گفت: شیعیان در طول تاریخ با زیرکی نقاطی که دشمن بر آن حساس بود را شناسایی و برای مقابله با آنها تلاش می کردند.

آیت الله طباطبایی خاطر نشان کرد: تعاریفی که شیعه در طول تاریخ از امیرالمؤمنین (ع) کرده است، بیش از پیامبر (ص) است، چرا که پس از رحلت ایشان دشمن نه تنها کاری با پیامبر (ص) نداشت، بلکه سعی داشت با استفاده از نام ایشان مقام خلافت را غصب کند، لذا به تخریب حضرت علی (ع) می پرداخت.

وی افزود: به همین دلیل شیعیان به روش های مختلف، صفات و ویژگی های امیرالمؤمنین (ع) را بیان می کردند، اما پس از شهادت حضرت علی (ع)، شخص معاویه از حضرت علی (ع) تعریف و تمجید می کرد و پیکان دشمنی خود را به سمت امام حسن(ع) چرخاند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، این امر را از روش های دشمنان در طول تاریخ دانست و گفت: امروزه نیز دشمن با امام خمینی (ره) مشکلی ندارد و نوک پیکان هجمه های خود را به سمت رهبر معظم انقلاب گرفته است.

وی در بیان اولویت های برنامه های دهه فجر گفت: وقتی نوک پیکان حمله دشمن، مباحث زیربنایی اعتقادی است، باید با نگاه دقیق در این عرصه، فعالان فکری و فرهنگی و فرهیختگان جامعه، خود را به معرفت حقیقی و معارف اصیل دین از جمله اصل ولایت فقیه، مجهز و مسلح کنند تا بتوانند نیروهای کارآمدی در مقابل جنگ نرم دشمن باشند.

آیت الله طباطبایی ادامه داد: برای نسل جوانی که در زمان انقلاب نبوده اند و الان در مقابل هجمه های فراوان رسانه های بیگانه قرار دارند، تبیین اهداف و دستاوردهای انقلاب و جایگاه ولایت فقیه ضروری است و باید جزو مهم ترین برنامه های دهه فجر قرار گیرد.

وی گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب را از شعائر الهی دانست و گفت: بر اساس آیه صریح قرآن، پاسداشت شعائر الهی، نشانه تقوای قلبی افراد است.

نماینده ولی فقیه در استان بر این باور که "مهم پاک بودن دل افراد است" خط بطلان کشید و گفت: این پاکی ظاهر است که بر پاکی قلب افراد صحه می گذارد، از این رو نمی توان گفت کسی باطن پاک دارد اما ظاهرش تبعیت از فرمان الهی را نشان ندهد.

وی با بیان این مطلب که حفظ ظاهر دین، تبلیغی برای دین است، اظهار داشت: اگر ملاک عمل در اسلام، تنها ایمان قلبی بود برای زیارت ائمه معصومین (ع) این همه تأکید نشده بود لذا ما مسلمانان موظفیم با حفظ شعائر و بزرگداشت دهه مبارک فجر به جهانیان نشان دهیم که مردم هنوز هم پای انقلاب خود ایستاده اند.

آیت الله طباطبایی بر برگزاری جشن های مردمی تأکید کرد و گفت: نباید به برگزاری مراسم توسط دستگاه های دولتی اکتفا کرده و از حضور مردم غافل شویم چرا که این حضور مردم است که پایبندی آنها به انقلاب را ثابت می کند و این امر می تواند حتی با نصب پرچم های شادی بر درب منازل محقق شود./939/پ202/س

ارسال نظرات