۰۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۱
کد خبر: ۱۹۶۲۶۲

پرندگان جاسوس در تلفن همراه شما

خبرگزاری رسا ـ سازمان های جاسوسی آمریکا و انگلستان از طریق بازی محبوب پرندگان خشمگین، اطلاعات تلفن های همراه را می ربایند.
پرندگان خشمگين

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، آژانس امنیت ملی ایالات متحده آمریکا و اداره ارتباطات دولت انگلیس تکنیک های ویژه ای را ایجاد کردند که اجازه می دهد آنها اطلاعات صاحبان گوشی های هوشمند را از طریق برنامه های کاربردی محبوب جمع آوری کنند.

 

روزنامه نیویورک تایمز و گاردین با استناد به اسناد ادوارد اسنودن، کارمند سابق سرویس اطلاعاتی ایالات متحده آمریکا، این مطلب را گزارش دادند.

 

به گزارش این خبرگزاری ها، همکاری سازمان های اطلاعاتی آمریکا و بریتانیا برای جمع آوری اطلاعات شخصی از کاربران گوشی های هوشمند در سال 2007 آغاز شد.

 

ابتدا این برنامه شامل چند ده برنامه کاربردی بود؛ اما از آن زمان به طور غیر قابل ملاحظه ای گسترش یافته است.

 

در حال حاضر این برنامه شامل محبوب ترین شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک، فلیکر ، توییتر، لینکید این و همچنین بسیاری از بازی ها، از جمله بازی محبوب پرندگان خشمگین (Angry Birds) می باشد .

 

نیویورک تایمز نوشت که سازمان های اطلاعاتی غربی از طریق این برنامه های کاربردی می توانند به لیست تماس های کاربر و اطلاعات مربوط به تماس های تلفنی او دسترسی داشته باشند. همچنین می توانند جنسیت و دیدگاه های سیاسی کاربر بشناسند.

 

علاوه بر این، سازمان های اطلاعاتی، اطلاعات مربوط به محل اقامت صاحبان گوشی های هوشمند را از طریق سرویس محبوب گوگل مپس و از طریق تصاویر مورد استفاده کاربر به دست می آورند.

خبرگزاری ایتارتاس، سطح این برنامه و مشخصات شهروندانی که مورد جاسوسی قرار گرفتند را نامعلوم دانست./1420/ 1409/ح

 

ارسال نظرات