۱۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۱۹۶۸۳۲
نماینده ولی فقیه در سپاه زنجان:

گسترش دین در جامعه از اهداف عالی انقلاب اسلامی بود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سپاه انصار المهدی (عج) زنجان اهداف انقلاب اسلامی را به اهداف عالی و میانه تقسیم کرد و گفت: گسترش و ظهور دین در بین اقشار مختلف جامعه و زندگی مردم یکی از اهداف عالی انقلاب اسلامی بود.
حجت الاسلام متين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام علی متین، نماینده ولی فقیه در سپاه انصار المهدی (عج) زنجان، صبح امروز در مراسم گرامی داشت ایام الله دهه فجر در حوزه علمیه امام صادق (ع) زنجان انقلاب های جهانی را قابل بازخوانی و بررسی از جهات مختلف دانست و گفت: هر کس انقلاب های اتفاق افتاده در جهان را از یک بُعد مورد بازخوانی و بررسی قرار می دهد، مثلا یک انقلاب از جهات اقتصادی، دیگری از بُعد سیاسی و بعضی نیز از بُعد دستاوردها مورد نقد و بررسی قرار می گیرد اما انقلاب اسلامی ما باید از بُعد ماهیت و چیستی بررسی شود.

 

وی در ادامه اهداف انقلاب اسلامی را بسیار بالاتر از به دست آوردن برخی منافع مادی عنوان کرد و اظهار داشت: تنها دلیلی که انقلاب اسلامی ما را از دیگر انقلاب ها جدا کرده است ماهیت اسلامی آن است که در کنار مواردی همچون کسب استقلال و برخی دستاوردهای مادی و مواردی از این دست به گزینه هایی بالاتر فکر می کند و صرفا به سبب این اهداف قیام نکرده است.

 

حجت الاسلام متین در ادامه افزود: هویت و ماهیت اسلامی انقلاب برای امام خمینی (ره) اصل و هدف بود ولی بقیه اهداف در مراحل بعدی و هدف های میانی قرار داشت اما هدف اصلی و عالی همان بروز و ظهور دین در بین اقشار مختلف جامعه و زندگی مردم بود.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه زنجان در ادامه دینی بودن رهبر یک انقلاب را واضح ترین دلیل برای شناخت ماهیت انقلاب توصیف و تصریح کرد: برای دینی بودن یک انقلاب باید سراغ رهبر آن را گرفت و این چیزی است که در تمامی انقلاب های جهانی وجود دارد مانند این که برای فهمیدن ماهیت انقلاب آلمان ها باید سراغ هیتلر را گرفت و برای فهمیدن ماهیت انقلاب خودمان باید سراغ امام خمینی (ره) را بگیریم.

 

وی در ادامه بصیرت نافذ امام خمینی (ره) را یکی از دلایل پیروزی انقلاب اسلامی خواند و تأکید کرد: امام (ره) دارای بصیرت نافذ در تشخیص، تجزیه و تحلیل مسائل بود و این صفت از اعلام خطر ایشان به همه علمای کشور نسبت به طرح کاپیتولاسیون و مصونیت قضایی آمریکایی ها در ایران مشخص می شود و در اصل ایشان یکی از شخصیت های موج ساز بودند که مانند برخی ها سوار بر امواج افکار مختلف به این سو آن سو کشیده نمی شدند بلکه چون خودش موج ساز بود تفکرات بسیاری را در جامعه با خود همراه می کرد. /949/پ202/ب

ارسال نظرات