۱۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۱۹۶۹۶۱

امکان پذیرش 350 طلبه در حوزه‌ علمیه آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی گفت: 350 نفر از علاقه مندان که موفق به کسب نمره حد نصاب شوند، به عنوان طلبه در حوزه های علمیه آذربایجان غربی پذیرش می شوند.
آزمون ورودي

حجت الاسلام محمدجواد قهرمانی، مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با اشاره به آغاز پذیرش حوزه های علمیه اظهار کرد: نام نویسی از علاقه مندان به ادامه تحصیل در مدارس علمیه از اول بهمن ماه آغاز شده است و تا بیستم اسفند ماه ادامه دارد .

 

 وی تصریح کرد: با توجه به متمرکز شدن ثبت نام از طریق سایت معاونت آموزش حوزه های علمیه سراسر کشور، علاقه مندان به تحصیل در حوزه های استانی هم باید از طریق همین سایت نام نویسی کنند.

 

وی با پیش بینی نام‌نویسی بیش از یک هزار و 500 نفر از آذربایجان غربی برای تحصیل در حوزه های علمیه استان، گفت: ظرفیت پذیرش حوزه های علمیه برادران برای سال تحصیلی جدید 350  نفر است.

 

حجت الاسلام قهرمانی تصریح کرد: افراد پس از قبولی در آزمون، تحقیقیات محلی و مصاحبه در دوره های اختبار و تثبیت شرکت می کنند در صورت موفقیت در این دوره به صورت رسمی به عنوان طلبه در مدارس علمیه پذیرش می شوند.

 

مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی ا اشاره به فعالیت نه مدرسه علمیه در سطح استان گفت: این مدارس علمیه برادران در شهرستان های ارومیه، سلماس، خوی، ماکو، تکاب، شاهین دژ، میاندوآب و نقده فعال هستند.

 

وی تصریح کرد: هم اکنون شهرستان خوی با برخورداری از حوزه علمیه نمازی خوی و مدرسه علمیه تازه تأسیس امام خمینی(ره) تنها شهرستان استان با بیش از یک مدرسه علمیه است.

 

حجت الاسلام قهرمانی اظهار داشت: تمام مدارس علمیه استان به جزء مدارس علمیه نمازی خوی و امام خمینی (ره) ارومیه که سطح دو در آنها راه اندازی شده است، در سطح یک طلبه تربیت می کنند.

 

وی یادآور شد: در حال حاضر بیش از یک هزار نفر طلبه در سطوح یک و دو در مدارس علمیه استان مشغول فراگیری علوم دینی و معارف اسلامی هستند./936/ت302/س

 

ارسال نظرات