۱۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۶
کد خبر: ۱۹۷۱۳۰
رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان:

ترور و تحریم خللی در گسترش انقلاب اسلامی ایجاد نخواهد کرد

خبرگزاری رسا ـ رییس دبیرخانه ادیان توحیدی با بیان این که از ابتدا تصور دولتمردان غربی و به خصوص آمریکا، بر این بود که این نظام را به شیوه‌های مختلف، مثل جنگ و ترور و تحریم، می شود از بین برد، تصریح کرد: تمام این تلاش هایی که ناموفق علیه ایران انجام شد، نشان از موقعیت این کشور اسلامی در دنیا دارد.
حبيب رضا ارزاني

حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی، رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، پیرامون اوضاع ایران در منطقه و دنیا، گفت: ایستادگی ایران در مقابل ابرقدرت های جهانی، به عنوان یک کشور کوچک در نقشه و یک کشور کم جمعیت نسبت به دنیا، توانسته است، از ایران در مجامع جهانی، یک چهره فعال را به نمایش بگذارد.

وی با بیان این که از ابتدا تصور دولتمردان غربی و به خصوص آمریکا، بر این بود که این نظام را به شیوه های مختلف، مثل جنگ و ترور و تحریم، می شود از بین برد، تصریح کرد: تمام این تلاش هایی که ناموفق علیه ایران انجام شد، نشان از موقعیت این کشور اسلامی در دنیا دارد.

حجت الاسلام ارزانی، با اشاره به یاوه گویی هایی که اخیراً در داخل و خارج، نسبت به هشت سال دفاع مقدس گفته می شود، که این هشت سال هیچ ثمره ای برای ما نداشته، ابراز داشت: بزرگ ترین دستاورد هشت سال دفاع مقدس، خواستن یک ملت دست خالی بود، که به توانستن، آن هم در برابر کل دنیا منجر شد.

 رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان به بیان الگو برداری کشورهای منطقه و دنیا، از این مدل موفق در ایران اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلام به دنیا نشان داد، که اگر ملتی اتحاد و همدلی خود را حفط کنند، به راحتی می توانند روی پای خود بایستند.

رییس دبیرخانه ادیان توحیدی از دیگر ثمرات این انقلاب را سوای از دیگر انقلاب‌های دنیا و منطقه که محکوم به شکست می شد، ماندگاری آن عنوان کرد، اظهار داشت: استقرار و استمرار و ثابت قدم بودن این انقلاب، به دنیا نشان داد که جنس این انقلاب با دیگر انقلاب های دنیا فرق می‌کند.  

وی به نقش بی بدیل و جریان ساز رهبری ولی فقیه در این انقلاب اشاره کرد و اظهار داشت: از دیگر ثمرات این انقلاب، این بود که نشان داد، هر کجای دنیا که اسلام باشد و بخواهد به پیروزی برسد، نیاز به یک رهبر واجب الاطاعه دارد و بدون آن انقلاب ثمری ندارد.

حجت الاسلام ارزانی، رشد و توسعه را از دیگر شاخصه های موفقیت یک انقلاب برشمرد و ابراز داشت: یک نظامی مثل نظام صدام، می ماند، اما با جبر و زور و البته بدون پیشرفت، ولی نظام جمهوری اسلامی مانده است، اما با بالندگی و پیشرف و توسعه در عرصه های مختلف جهانی، که این ها شاخصه های یک انقلاب موفق می باشد و نشان دهنده زنده بودن یک جامعه محسوب می شود.  

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با اشاره به همه کارشکنی‌هایی که بر علیه انقلاب ما، از تحریم، جنگ و ترور گرفته تا فشارهای شدید تبلیغاتی، بیان کرد: پیشرفت کردن در مجامع بین المللی با چنین اوضاعی، نشان دهنده علاقه مردم به این نظام و انقلاب و اسلام است.

رییس دبیرخانه ادیان توحیدی در ادامه به یوم الله 22بهمن، و عوامل دخیل در آن اشاره کرد و ابراز داشت: یکی از مواردی که اندیشمندان اسلامی، باید روی آن سرمایه گذاری کنند، این است که انقلاب ما یک انقلاب مردمی به تمام معنا بود، یعنی همه مردم حاکمیت دین را متقاضی شدند. 

این فعال فرهنگی، همه گرایی مردم را در انقلاب اسلامی، بسیار مهم دانست و گفت: از اهمیت این امر، یعنی نظر مردم، همین بس که حضرت امام خمینی(ره)، بلافاصله بعد از ورود خود به کشور ایران و ظرف مدت کوتاهی همه پرسی را انجام دادند و این یعنی حکومت جمهوری که دقیقاً مخالف با دیکتاتوری است.

وی با اشاره به نقش و جایگاه ولی فقیه در جامعه و پیروزی انقلاب، اظهار داشت: نقش ولی فقیه یک نقش بی بدیل است، اما امام خمینی(ره)، با این که خود ولی فقیه زمان بود، فرمود«اگر مردم اسلام و ولی فقیه و انقلاب را بخواهند، اصول دین را تبیین می کنیم و حکومت را به جلو می بریم».  

حجت الاسلام ارزانی وظیفه مسؤولان را در برابر این مردم، وظیفه ای سخت دانست و بیان کرد: مسؤولان باید به این مهم توجه داشته باشند که اگر پست و مقامی دارند، همه را مرهون رأی این مردم هستند و تا زمانی که حمایت مردم هست، آنها جایگاه دارند./939/ت302/س

ارسال نظرات