۲۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۱:۳۵
کد خبر: ۱۹۷۶۰۹
حجت‌الاسلام والمسلمین طاهری خرم آبادی در قم:

موفقیت‌های کشور حاصل تجزیه و تحلیل مسائل از سوی رهبری است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم ایلام در مجلس خبرگان رهبری‌ با بیان این‌که موفقیت‌های کشور حاصل تجزیه و تحلیل مسائل از سوی رهبری است، گفت: دنیا امروز برای ارتباط با کشور ما در صف ایستاده‌اند، و گرنه دشمنان خودشان خودشان را تحریم کردند.
موفقیت‌های کشور حاصل تجزیه و تحلیل مسائل از سوی رهبری است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مجتبی طاهری خرم آبادی، نماینده مردم ایلام در مجلس خبرگان رهبری دوشنبه شب در مراسم گرامی‌داشت سی‌وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که به همت جبهه پیروان خط امام و رهبری استان قم در مسجد زین‌العابدین برگزار شد، به بررسی عوامل پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت.

وی گفت: اساسا قیام و انقلاب‌های زیادی در طول تاریخ صورت گرفته است، ولی قیام‌های ماندگار شده و در تاریخ بشریت مؤثر بوده که برای رضای خدا باشد، همانند قیام انبیا الهی در برابر طاغوت که در مسیر خدا بوده است.

نماینده مردم ایلام در مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که اگر انقلاب و قیام در راه خدا باشد هیچوقت شکست نمی‌خورد، بیان داشت: هر چند انقلابی که برای رضای خدا است در ظاهر شکست بخورد ولی در باطن هیچوقت شکست نمی‌خورد.

وی افزود: نخستین امتیاز قیام‌های موفق الهی بودن آن‌ها است، قیام و انقلاب ما در عصر غیبت معصوم(ع) به رهبری امام راحل از قیام‌های به تمام معنای الی الله بود، امام(ره) به عنوان بنیانگذار و حرکت نجات بخش در عصر غیبت هدفی جز خدا در سر نداشتند و اگر زندگی امام خمینی(ره) را ورق بزنیم چیزی جز کسب رضای خدا نمی‌بینیم.

موضع امام نسبت به ظلم ستیزی در تنهایی و حمایت میلیونی مردم یکی بود

حجت‌الاسلام والمسلمین طاهری خرم آبادی با اشاره به این‌که امام همیشه ظلم ستیز بودند، خاطرنشان کرد: ایشان به گونه‌ای نبودند که وقتی ملت میلیونی از ایشان حمایت کردند ظلم ستیز شوند بلکه در تنهایی نیز نسبت به ظلم موضع می‌گرفتند.

وی یادآور شد: آیت‌الله طاهری خرم آبادی می‌گفت «روزی که در اوج التهاب امام(ره) به مدرسه فیضیه رفته و سخنرانی کردند، من در محضر ایشان بودم، تمام افرادی که محضر امام راحل می‌آمدند، دلهره داشته و نگران جان ایشان به سبب تهدیدهای رژیم پهلوی بودند، ولی امام خمینی(ره) همانند کوه نشسته و مباحث روزانه خود را مطالعه می‌کردند، اصلا ترسی در دل ایشان راه نداشت».

نماینده مردم ایلام در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به شکست طرح ایالتی و ولایتی، خاطرنشان کرد: امام(ره) پس از شکست طرح انجمن‌های ایالتی و ولایتی فرمودند «شما طلاب بدانید این کار کار خدا بود نه کار ما و ما کاری نکردیم، خدا بود که این پیروزی را نصیبمان کرد، فردا در اجتماع به رخ نکشید که ما رژیم را عقب راندیم».

وی ادامه داد: حتی روز 22 بهمن سال 57 ساعت 16 حکومت نظامی اعلام شده بود و قرار بود هر کسی از خانه بیرون می‌آید سرکوب شود، همچنین بزرگان قیام دستگیر شوند، در این هنگام امام(ره) در اتاقی دو رکعت نماز خواندند و وقتی بیرون آمدند، فرمودند «به مردم بگوید به حکومت نظامی توجه نداشته و به خیابان‌ها بریزند»، خدا به این وسیله آن توطئه را شکست.

حجت‌الاسلام والمسلمین طاهری خرم آبادی تصریح کرد: امام(ره) در جایی فرمودند «خدا خواست که هم چیز بشود و انقلاب و اسلام پیروز شود»، این مرد جایی جز خدا سخن نمی‌گفتند، همواره دم از اسلام، قرآن، نبی‌اکرم(ص) می‌زدند، از این‌رو در عالم تنهایی و حمایت میلیونی ملت یک حالت بیشتر نداشتند.

مقام معظم رهبری هیچ‌گاه عزت اسلام را معامله نکردند

وی افزود: اگر این انقلاب به عزت و سربلندی رسیده نقطه نخست و تکیه‌گاه آن به سبب الی الله بودنش است که در امام خمینی(ره) به تمام معنی وجود داشته و به ملت نیز رسیده است، تمام شعارهای جبهه و انقلاب مربوط به عاشورا، کربلا، قیام برای خدا بود که از اخلاص سرچشمه می‌گرفت.

نماینده مردم ایلام در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که اصل اسلام قابل معامله نیست، گفت: مقام معظم رهبری نیز چه در زمانی که ابر قدرت‌ها تحریم‌ کرده و ایران اسلامی را منزوی خواندند و چه در زمانی که بر می‌گردند یک جور برخورد می‌کند و این‌گونه نیست که عزت اسلام را معامله کنند، پیامبر(ص) نیز در باب اصل اسلام با کسی معامله نکردند.

وی یادآور شد: امام راحل و مقام معظم رهبری تاکنون درباره اصل اسلام معامله نکردند،‌ این نقطه اساسی ما است، باید بدانیم اصل اسلام باقی ماندنی بوده و به آن دست نمی‌زنیم هر چند تغییر تاکتیک دهیم، اگر بخواهیم این انقلاب ادامه داشته باشد همه مکلف هستیم کار را برای خدا انجام دهیم تا کارمان نفوذ داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین طاهری خرم آبادی پایبندی به قانون و نظام‌بندی را از دیگر عوامل پیروزی انقلاب اسلامی دانست و بیان داشت: حکومت با قانون اداره می‌شود، امام(ره) نیز می‌خواستند رأی مردم به حکومت برای نظام مندی در تاریخ دنیا ثبت شود و نشان دهند که 98 درصد مردم به جمهوری اسلامی رأی آری دادند.

وی افزود: پس از رأی گیری برای جمهوری اسلامی دستور دادند تا برای مجلس خبرگان رهبری، قانون اساسی، مجلس شورای اسلامی و ریأست جمهوری رأی گیری شود، امام راحل در یک برهه کوتاه نظام را طراحی کردند، البته افرادی از بیرون و برخی نیز از درون نظام را متهم به استبداد می‌کردند که امام(ذه) با صدور دستور رأی گیری جواب آن‌ها را دادند.

 

نماینده مردم ایلام در مجلس خبرگان رهبری عمل نکردن بر اساس کسب رضای خدا، قانون اساسی و نظام مندی را از مهم‌ترین دلایل ایجاد مشکلات دانست و گفت: برخی از سوء تدبیرهای که در کشور صورت می‌گیرد به سبب فرار از قانون‌ است.

وی تصریح کرد: امروز به برکت اسلام، خون شهدا و انقلاب این نظام بر پایه اسلام و با رویکرد دفاع از مظلومان عالم در تمام عرصه‌ها به ویژه انرژی هسته‌ای پیش می‌رود،، به فضل الهی ما امروز جزو کشورهای به نام دنیا هستیم و در هیچ زمینه‌ای دستمان در برابر دشمن دراز نیست.

موفقیت‌های کشور حاصل تجزیه و تحلیل درست مسائل از سوی مقام معظم رهبری است

حجت‌الاسلام والمسلمین طاهری خرم آبادی اظهار داشت: دنیا امروز برای ارتباط با کشور ما در صف ایستاده‌اند،‌اند، و گرنه دشمنان خودشان خودشان را تحریم کردند، تمام این موفقیت‌ها نیز به سبب خون شهدا، تلاش مردم و رهبری درست مقام معظم رهبری در تجزیه و تحلیل مسائل جهان است.

وی تأکید کرد: امروز مردم جهان نیز قیام داشته و حرکت می‌کنند هر چند در این راه صدماتی بر آن‌ها وارد می‌شود، منشأ تمام این حرکت‌ها انقلاب اسلامی است، اوباما گفت «ما اگر می‌توانستیم بساط ایران را جمع می‌کردیم، به لابی صهیونیستی گفت ما نمی‌توانیم کاری پیش ببریم»، آمریکا باید یافته‌های انقلاب اسلامی را جدی بگیرد.

نماینده مردم ایلام در مجلس خبرگان رهبری وحدت را مرز سوم پیروزی انقلاب اسلامی خواند و گفت: امام راحل و رهبری نسبت به وحدت تأکید فراوان دارند، ولی بنده تعجب می‌کنم ما به اهل سنت پیشنهاد وحدت می‌دهیم، ولی خودمان با هم اختلاف می‌کنیم که غیر معقول است.

چپ و راست معنی ندارد همه باید یک پرچمدار داشته باشیم

وی افزود: اگر ما می‌توانیم با اهل‌سنت وحدت داشته باشیم چگونه نمی‌توانیم با یک‌دیگر وحدت نداشته باشیم، چپ و راست معنی ندارد، سلیقه مختلف است، ولی صراط مستقیم واحد است، ‌اصول اسلام و انقلاب که معرف آن‌ها امام خمینی(ره)، دلسوزان نظام، رهبری و سران انقلاب هستند روشن و واضح است، همه باید یک راه، یک خط، یک نظام و یک پرچم و پرچم دار داشته باشیم، اختلاف به ضررمان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین طاهری خرم آبادی با بیان این‌که باید همانند ید واحد باشیم، بر حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز 22 بهمن تأکید کرد و اظهار داشت: امید ملت‌ها به ما است و خواهیم دید که ملت عزیز و فهیم در صحنه آمده و بر نظام جمهوری اسلامی و ارزش‌ها تأکید می‌کنند.

حضور در راهپیمایی 22 بهمن سبب شادی دل امام زمان می‌شود

وی یادآور شد: ملت‌های مظلوم با دیدن صحنه‌های حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن دل شاد و دلگرم می‌شوند، همچنین دل امام زمان(عج) شاد می‌شود، دفع شر دشمن و جذب حداکثری و دفع حداقلی که تأکید می‌کنند مهم است، امام صادق(ع) از نبی‌اکرم(ص) نقل می‌کنند «خدا انبیا به این خاصیت بر مردم ترجیح داد که اهل مدار هستند حتی با دشمنان خود، خوب تقیه کردن از جانب انبیا برای دفع شر مستکبران از سر مسلمانان است»./993/پ200/ج

 

ارسال نظرات