۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۱۹۸۰۲۵

راه اندازی واحد فرق و ادیان در معاونت تبلیغ حوزه علمیه آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ و تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان غربی گفت: واحد فرق و ادیان در معاونت تبلیغ مرکز مدیریت حوزه های علمیه راه اندازی شد.
حجت الاسلام ارشاد، معاون تهذيب حوزه علميه آذربايجان غربي

حجت الاسلام حمید ارشاد، معاون تبلیغ و تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه اظهار کرد: واحد فرق و ادیان در معاونت تبلیغ مرکز مدیریت حوزه های علمیه راه اندازی شد.

 

وی تصریح کرد: مبلغانی که دوره های آموزشی را در زمینه فرقه ها و ادیان مختلف گذرانده اند، به مناطق آسیب پذیر استان اعزام می شوند.

 

حجت الاسلام ارشاد اضافه کرد: روحانیون بلندمدت سالانه سه مرتبه در دوره های آموزشی مقابله با فرقه های انحرافی که با حضور اساتید مجرب حوزه علمیه قم دایر می‌شود، شرکت کرده و با روش‌های نوین سخنرانی جهت مقابله با ادیان ساختگی آشنا می شوند.

 

وی در ادامه با اشاره به فعالیت مبلغان بلند مدت در استان خاطرنشان کرد: تعداد 90 مبلغ در عرصه تبلیغ بلندمدت فعالیت می کنند که درمساجد و حسینیه های روستاها و مدارس آموزش و پرورش شهرها به فعالیت مشغول هستند.

 

حجت الاسلام ارشاد ادامه داد: علاوه بر مبلغان هجرت بلند مدت در مناسبت های محرم، رمضان، ایام فاطمیه و فصل تابستان مبلغان کوتاه مدت نیز به مناطق مختلف استان اعزام می شوند.

 

وی در ادامه به اجرای طرح تصحیح الصلاة طلاب اشاره کرد و گفت: در راستای اجرای این طرح فرم هایی طراحی شده که طلاب به صورت فردی از سوی اساتید مجرب تجوید، مورد ارزیابی قرار می گیرند و بر این اساس اشکالات قرائت نماز طلاب تصحیح می شود.

 

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان غربی گفت: در آذربایجان غربی بیش از یک هزار طلبه در سطوح یک و دو مشغول فراگیری علوم دینی هستند که همه آنها در قالب این طرح با نحوه قرائت صحیح نماز آشنا می شوند.

 

حجت الاسلام ارشاد با اشاره به برنامه تلبس طلاب اظهار داشت: مراسم تلبس سالانه در ایام غدیر و نیمه شعبان در نه مدرسه علمیه استان برگزار می شود.

 

وی اتمام پایه پنجم، قبولی در مصاحبه علمی، شرکت در کارگاه های بدو تلبس و اخذ مجوز تلبس را از شرایط لازم جهت ثبت ‌نام جهت تلبس طلاب خواند.

 

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه استان آذربایجان غربی ادامه داد: حدود شصت نفر در سال گذشته در شهرهای میاندوآب، ارومیه، سلماس، ماکو و خوی به لباس روحانیت ملبس شدند./936/ت303/ب

ارسال نظرات