۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۸
کد خبر: ۱۹۸۴۹۰
آیت الله طباطبایی:

بزرگ‌ترین رسالت حوزه علمیه پرورش بانوان دینمدار است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در اصفهان با اشاره به آغاز پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران گفت: حوزه‌های علمیه نقش مؤثری در رشد دینی و سیاسی خواهران دارند.
آيت الله طباطبايي، نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اصفهان

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، بر نقش مؤثر حوزه های علمیه خواهران در ارتقای سطح فکری و فرهنگی جامعه تأکید کرد و گفت: بهترین مکان برای کسب علوم دینی، حوزه های علمیه است.

وی با اشاره به این موضوع که تأسیس حوزه های علمیه خواهران از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، تصریح کرد: خوشبختانه حوزه های علمیه خواهران رونق گرفته و درصد پژوهش و مقاله نویسی در خواهران بیشتر از برادران است.

تعلیم و تربیت اسلامی خواهران بزرگ ترین خدمت به جامعه است

وی اطلاع رسانی به مردم در خصوص فعالیت حوزه های علمیه خواهران را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر ده ها هزار خواهر در مدارس علمیه مشغول به تحصیل هستند و مدرک می گیرند و خوشبختانه آموزش و پرورش نیز برای جذب نیرو به مدارک حوزه های علمیه اقبال بیشتری نشان می دهد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: همه ائمه جمعه استان را به تأسیس مدارس علمیه خواهران در مناطق خود توصیه کرده ام چرا که تعلیم و تربیت اسلامی خواهران، بزرگترین خدمت به جامعه است.

وی افزود: حضور در مراسم های سخنرانی و پای منبر علما مفید است لیکن اگر کسی 2 سال در مدارس علمیه به کسب دانش بپردازد مفید تر از 50 سال حضور در مراسم های سخنرانی است.

وی فعالیت زنان فاقد سواد دینی در محافل خانگی بانوان را یکی از آسیب های اجتماعی دانست و گفت:  با حضور بانوان طلبه تحصیل کرده و به برکت حوزه های علمیه خواهران این بساط در حال جمع شدن است.

وی تصریح کرد: زن و مرد ما باید عاشق کتاب و مطالعه باشند و در همه حال به کسب علم بپردازند چرا که کسب علم غایت و نهایت ندارد.

حوزه های علمیه خواهران نقش مهمی در تحکیم بنیان خانواده دارند

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان  ادامه داد: کسب علوم دینی باید غرور انسان را کم و افراد را خاشع کند لذا از خواهرانی که به کسب علوم دینی مبادرت ورزیده اند، انتظار می رود که به خلق و خوی حضرت زهرا(س) نزدیک تر شوند.

وی اذعان داشت: حضرت زهرا(س) سه ویژگی داشتند، یکی بنده خوبی برای خدا بودند، دیگری همسر خوبی برای شوهرشان و سوم مادر خوبی برای فرزندانشان بودند، بنابراین خواهران طلبه باید در این مسیر حرکت کنند و درس خواندنشان آن ها را به این مرحله نزدیک کند، که در این صورت بسیاری از مشکلات خانوادگی نیز مرتفع خواهد شد.

آیت الله طباطبایی در تعریف انسانیت گفت: انسانیت در این است که به سمت خدا حرکت کنی و دیگران را نیز به سمت خدا دعوت کنی و همین امر وجه تمایز عابد و عالم است./939/ت302/س

ارسال نظرات