۰۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۱۹۸۶۶۰

جشنواره قرآن دانش آموزان خوزستانی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول قرآن، نماز و عترت اداره کل آموزش و پرورش خوزستان، با اشاره به به زمان برگزاری یازدهمین جشنواره قرآن، نماز و عترت استان خوزستان اظهار داشت: این مسابقات از 8 تا 26 اسفند ماه در سه منطقه خوزستان برگزار می شود.
جشنواره قرآني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، علی بلاسم، مسؤول قرآن، نماز و عترت اداره کل آموزش و پرورش خوزستان، ظهر امروز در نشست خبری یازدهمین جشنواره قرآن، نماز و عترت استان خوزستان که در سالن جلسات معاونت عمرانی استانداری انجام شد، به زمان برگزاری مسابقات قرآن دانش آموزی خوزستان اشاره کرد و گفت: این مسابقات از 8 تا 26 اسفند ماه در سه منطقه خوزستان برگزار می شود.

وی با بیان این که دانش‌آموزان پایه‌های پنجم ابتدایی، سوم راهنمایی، اول، دوم، سوم و چهارم دبیرستان در این مسابقات با هم به رقابت می پردازند، گفت:یازدهمین جشنواره قرآن استان خوزستان به میزبانی ناحیه 4 اهواز، شهرستان شوشتر و شهرستان امیدیه برگزار می شود.

مسؤول قرآن، نماز و عترت اداره کل آموزش و پرورش خوزستان در ادامه تصریح کرد: به جهت افزایش کیفی سطح مسابقات برای دانش‌آموزان و نخبه‌های قرآنی همه شهرهای کارگاه های آموزشی برگزار شد.

بلاسم با بیان این که برگزیدگان این دور از مسابقات به جشنواره استانی راه می یابند، اظهار داشت: جشنواره استانی محلی جهت گزینش و اعزام نخبگان قرآنی به مرحله کشوری است

وی در خصوص رشته‌های این جشنواره گفت: قرائت، حفظ، ترتیل قرائت قرآن کریم، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، انشاء نماز و انشاء امام زمان(عج) رشته‌های این جشنواره هستند.

بلاسم با بیان این که خوزستان تنها استانی است که این مسابقات را به صورت جشنواره برگزار می‌کند، گفت: جشنواره در هر منطقه میزبان 750 دانش‌آموز پسر و 650 دانش‌آموز دختر است.

وی با بیان این که در این جشنواره از قاریان بین‌المللی دعوت خواهد شد که باعث دلگرمی دانش‌آموزان می‌شود، گفت: در کنار فعالیت‌های این جشنواره محافل انس با قرآن و کارگاه های مهدویت ویژه دانش‌آموزان برگزار خواهد شد./9464/د101/س

ارسال نظرات