۱۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۱۹۹۰۰۵
مدیرکل همکاری‏های تبلیغی حوزه‌های علمیه‏:

ارتقای فرهنگ دینی و معرفت افزایی رویکرد مدارس امین است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل معاونت تبلیغ و آموزش‏های کاربردی حوزه‏های علمیه کشور با بیان این که ارتقای فرهنگ دینی و معرفت افزایی در این مدارس به طور جدی دنبال می شود، خاطرنشان کرد: در این مدارس تلاش می شود مطابق با آموزه های دینی، فرهنگ دینی در بین دانش آموزان ارتقاء یابد.
حجت الاسلام مردان پور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت‏الاسلام حسین مردان‏پور، مدیرکل همکاری‏های تبلیغی معاونت تبلیغ و آموزش‏های کاربردی حوزه‏های علمیه کشور ظهر امروز از فعالیت مدارس امین در گرگان بازدید کرد.

 

وی در بازدید از فعالیت مدارس امین گرگان در جمع مبلغان این مدارس گفت: مبلغان مدارس امین با همکاری و همفکری مدیران و مربیان مدارس، توانایی گسترش فضای علمی و معنوی را دارند.

 

حجت‏الاسلام مردان‏پور هدف از اجرای این طرح را ایجاد فضای علمی و آموزشی همراه با اخلاق و معنویت عنوان کرد و افزود: علم و اخلاق مکمل یکدیگر بوده و انسان موفق بین این دو بال توازن ایجاد می‏کند.

 

وی با تأکید براین که مبانی دینی در مدارس باید همراه با علم آموزی رشد و گسترش یابد، تصریح کرد: علم اگر بدون اخلاق و تقوا همراه باشد نمی تواند زمینه ساز سعادت و تعالی حقیقی انسان باشد.

 

مدیرکل همکاری‏های تبلیغی معاونت تبلیغ و آموزش‏های کاربردی مرکز مدیریت حوزه‏های علمیه کشور با بیان این که، ارتقای فرهنگ دینی و معرفت افزایی در این مدارس به طور جدی دنبال می شود، خاطرنشان کرد: در این مدارس تلاش می شود مطابق با آموزه های دینی، فرهنگ دینی در بین دانش آموزان ارتقاء یابد.

 

حجت الاسلام مردان پور با اشاره به این که دشمنان با هجمه های فرهنگی می خواهند بین نسل جوان و نوجوان و ارزش های دینی فاصله ایجاد کنند، تصریح کرد: مدارس امین ظرفیتی مناسب برای مقابله با تهدید های فرهنگی دشمنان و گسترش مبانی دینی در جامعه است.

 

وی با بیان این که مدارس امین ظرفیت مناسبی برای بهره گیری از توان حوزه های علمیه در مسائل دینی و فرهنگی و ایجاد انگیزه جهت ورود به مسائل دینی فرهنگی است، خاطرنشان کرد: این مدارس بستری را برای گسترش و تقویت برنامه های حوزه های علمیه فراهم می کند.

 

حجت الاسلام مردان پور با بیان این که در این مدارس دانش آموزان با اجرای برنامه های تربیتی ودینی با مبانی دینی  آشنا می شوند، تصریح کرد: در این مدارس شاخص های تربیتی مورد توجه قرار گرفته تا بتوانیم نسلی دیندار و انقلابی را پرورش دهیم.

 

حجت الاسلام مصطفی ملکی، مدیر استانی حوزه علمیه گلستان نیز در این بازدید گفت: طرح مدارس امین با همکاری حوزه علمیه و اداره‏کل آموزش و پرورش استان از سال تحصیلی 92 – 1391 با اهداف آشنایی دانش‏آموزان با مسائل دینی، افزایش سطح آگاهی‏ها و ایجاد تغییرات مثبت اخلاقی بین دانش‏آموزان در 32 مدرسه استان گلستان آغاز شد و در حال حاضر 32 مبلغ خواهر و برادر در قالب این طرح مشغول فعالیت هستند./950/پ202/س

ارسال نظرات