۱۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۳:۰۵
کد خبر: ۱۹۹۵۹۱
عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران:

مرزبانی از فرهنگ دینی در جامعه اسلامی رسالت اصلی روحانیت است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با اشاره به نقش روحانیت در ترویح اصول و مبانی دینی در جامعه، گفت: روحانیت در دهه های اخیر همواره در سنگرهای مرزبانی از فرهنگ دینی و گسترش آن تلاش های گسترده ای انجام داده است.
حجت الاسلام رحماني، امام جمعه آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام محمدعلی رحمانی آملی، عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران جمعه شب در گردهمایی سالانه روحانیان این شهرستان که در بقعه ناصر الحق برگزار شد با بیان این که روحانیت نقش عمده ای در ترویج اصول و مبانی دینی در جامعه بر عهده دارد، گفت: روحانیت باید با سخن، بیان، عمل، رفتار و هدایت خود مردم را به اخلاق پاک دعوت کند.

 

وی با بیان این که نقش روحانیت در دور کردن جامعه از آلودگی ها و حرکت به سمت کمالات اخلاقی بسیار با اهمیت است، خاطرنشان کرد: روحانیان اخلاق جامعه را مهذب کنند.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با بیان این که روحانیت وظیفه بیان اسلام اصیل را برای جامعه بر عهده دارد، افزود: اگر مردم می‌خواهند بفهمند دین، اسلام، قرآن، کتاب، سنت، عقاید اسلامی، احکام اسلامی و اخلاق اسلامی چه گفته است باید به روحانی مراجعه کنند.

 

امام جمعه آمل با بیان این که نگاه ما به نقش روحانیت در جامعه مسأله صنفی نیست، بلکه مسأله بنیادی است، خاطرنشان کرد: روحانیت قشری اثرگذار در جامعه و نظام اسلامی است و ایران اسلامی نیز با پشتوانه حضور روحانیت امروز به جایگاهی ارزشمند در دنیا تبدیل شده است.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی با تأکید بر این که اگر روحانی در متن جامعه زندگی و با وجدان جامعه رابطه برقرار می‌کند برای این است که به راستی با مردم زیست می‌کند، افزود: روحانیت باید همه آن نقش های گذشته را حفظ کند، حوزه‌ها باید حوزه درس گفتن و درس خواندن و تحقیق کردن باشد و بیان و قلم روحانیت باید همچنان نافذ باقی بماند.

 

استاد حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل با بیان این که روحانیت نباید در نظام جامعه ولایی مظلوم باشد، گفت: راس همه امور در مملکت اسلامی مقام معظم رهبری است که خود شخصیتی روحانی، عالم و مدبر است و لزوم ندارد که بعضی از مسؤولان نسبت به روحانیت کم لطفی کنند.

 

وی با اشاره به این که نقش حساس روحانیت در تبیین حقیقت تقوا و دوری از گناهان در جامعه ادامه داد: سخنان روحانیان و مبلغان دینی در منابر و مساجد می‌تواند یک فرد را از دامن گناهان و آلودگی‌ها به سمت پاکی و طهارت سوق دهد.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که روحانیت به عنوان پیش قراولان جامعه نباید در مسائل اقتصادی و معیشتی دچار مشکل شوند، تصریح کرد: روحانیت به عنوان سربازان آقا امام زمان (عج) هستند و مسؤولان کشور به این قشر کم توقع بیشتر توجه کنند.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی تصریح کرد: روحانیت شیعه در تاریخ، همواره به حراست از منابع و متون دینی پرداخته است چنانچه از همان ابتدا مرحوم شیخ مفید و سید مرتضی در برابر متکلمان معتزله و زیدیه، به دفاع از معانی اندیشه های شیعی می پرداختند و تا به امروز ارزش های دینی را پاس داشته و فرهنگ غنی شیعه را برای همه نسل ها به ارمغان آوردند.

 

استاد حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل با اشاره به این که حوزه و روحانیت توانستند بذر ایمان را در دل ها بکارند و باور دینی را در جان ها، بپرورانند و درایت دین را در این مرز و بوم برافرازند، بیان داشت: این تلاش همواره در شرایط سخت و به دور از رفاه و آسایش رقم خورد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که مردم مؤمن و معتقد ما که در جامعه ای دین طلب و دیندار رشد کرده اند، گفت: این ملت ولایی و ارزشی همواره تفسیر و بیان دینی خویش را از سخنان و آثار قلمی روحانیت فراگرفته اند و بر پایه گفتار آنها باورها و رفتارهای خود را حتی در محیط های خفقان دهه های قبل از انقلاب وفق داده اند.

 

 

امام جمعه آمل گفت: پس از انقلاب، به این نتیجه و بلوغ فکری رسیده اند که حقیقتاً روحانیان در سنگرهای مرزبانی از فرهنگ مستقل دینی و حتی شیوع و گسترش آن، تلاش های فراوانی کرده و توانایی های بسیاری از خود بروز داده اند./950/پ202/ب

ارسال نظرات