۲۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۲۰۰۱۵۳
حجت الاسلام والمسلمین قریشی:

ساختار فکری جوانان در مدارس به درستی شکل نمی گیرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: حضور فعال دانش آموزان در نماز های جمعه زمینه تربیت مناسب دینی آن ها را فراهم ساخته و موجب افزایش فعالیت های اجتماعی – مذهبی آنها می شود.
امام جمعه اروميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در دیدار مسؤول و کادر ستادی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش‌آموزان استان با استقبال از حضور دانش ‌آموزان در نمازهای جمعه سراسر استان اظهار کرد: حضور فعال دانش‌آموزان در نمازهای جماعت و جمعه زمینه تربیت مناسب دینی آن‌ها را فراهم ساخته و موجب افزایش فعالیت ‌های اجتماعی – مذهبی می شود.

 

وی خواستار همراهی ائمه جمعه و جماعات استان برای موفقیت هر چه بیشتر اتحادیه انجمن ‌های اسلامی آذربایجان غربی شد و افزود: حضور علماء در میان دانش‌آموزان و بحث و بررسی موارد مربوط به این قشر از مهم ‌ترین نیازهایی است که در این راستا بیشتر تلاش شود.
 
حجت الاسلام والمسلمین قریشی از مسؤولان و مدیران خواست تا در زمینه ارتقاء بنیه علمی و دینی دانش‌آموزان گام بردارند.
 
ساختار فکری جوانان در مدارس به درستی شکل نمی گیرد
 
امام جمعه ارومیه مشکل عمده مراکز علمی و آموزشی را شکل گیری ناقص و نادرست ساختار فکری و علمی جوانان در مدارس برشمرد و افزود: متأسفانه اصلاح این ساختار در محیط دانشگاهی امری بسیار دشوار است.
 
حجت الاسلاموالمسلمین قریشی  تعامل سازنده مسؤولان و مدیران نهادهای دانش آموزی با دانش آموزان را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: در صورت تحقق یافتن این امر می ‌توان شاهد بالا رفتن آگاهی ‌های علمی، فرهنگی و سیاسی در میان جوانان بود.
 
وی در ادامه به فعالیت‌ های چشمگیر اتحادیه انجمن ‌های اسلامی دانش‌آموزان استان اشاره و خاطرنشان کرد: کسب رتبه های برتر کشوری در زمینه‌ های مختلف توسط این اتحادیه مایه مباهات جوانان و مسؤولان است و باید در راستای اقدامات کیفی تلاش بیشتری شود.
 
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی اذدر پایان انجام اقداماتی نظیر تبیین سرگذشت پژوهشی شهدای دانش ‌آموزی توسط این اتحادیه و همچنین حضور در عرصه ‌های گوناگون را یادآور شد و گفت: با پیگیری و حمایت بیشتر این موراد رغبت دانش آموزان برای همراهی سایر اقشار جامعه بیشتر می شود./936/پ202/س
ارسال نظرات