۱۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۱
کد خبر: ۲۰۰۸۲۹
قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور:

بیش 8 میلیون و 400 هزار سند از آثار شهدا جمع آوری شده است

خبرگزاری رسا ـ قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: در لابه لای آثار و اسناد شهدا موضوعاتی مشاهده است که به غیر از لطف و عنایت خداوند که به بندگان خاص خودش دارد هیچ تعبیری دیگری نمی تواند داشته باشد.
حجت الاسلام سيد حبيب الله حسني قائم مقام نماينده ولي فقيه در بنياد شهيد و امور ايثارگران كشور حجت الاسلام سيد حبيب الله حسني در ديدار با خانواده شهيدان ، علي اصغر، محمدرضا ، جواد و محسن بارفروش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام سید حبیب الله حسنی، قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور شامگاه دوشنبه در دیدار با خانواده شهیدان، علی اصغر، محمدرضا، جواد و محسن بارفروش در کاشان اظهار داشت: تا پایان اسفند ماه سال 92 بیش از 8 میلیون و 400 هزار سند از وصیت نامه ها، تصاویر و خاطرات شهدا جمع آوری و با علمی ترین روش در معاونت پژوهش بنیاد شهید به وسیله داروهای مخصوص نگهداری اسناد روکش می شده است.

 

وی افزود: هر چند که امروز بنیاد شهید در زمینه جمع آوری اسناد و آثار شهدا  دارای گنجینه ای عظیم و غنی است اما هنوز هم آثار و اسناد بسیاری از شهدا جمع آوری نشده است و پیش از آن که پدران و مادران شهدا که اکثراً بالای 80 سال سن دارند به رحمت خدا بروند باید خاطرات جنگ و اسناد شهدا را که سندهای زنده انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس هستند در اولین فرصت جمع آوری و مکتوب شود.

 

حجت الاسلام حسنی اظهار امیدواری کرد با جمع آوری خاطرات شهدا در قالب کتاب چاپ و به دنیا عرضه شود تا به جهانیان ثابت شود، شهدا فرزندان ایثارگر امام خمینی(ره) و مردان جبهه و جنگ بودند که با رفتن به جبهه ها و شهادت خود درس ایثار و شهادت و زندگی را جهانیان آموختند.  

 

به گفته وی، در لابلای آثار و اسناد شهدا موضوعاتی مشاهده است که به غیر لطف و عنایت خداوند که به بندگان خاص خودش دارد هیچ تعبیری دیگری نمی توان یافت.

 

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، در ادامه دیدار با خانواده شهدا توسط بنیاد شهید را یکی از اوامر رهبر معظم انقلاب دانست و با اشاره به این که معظم له همه هفته با وجود دغدقه و مشغله کاری به دیدار خانواده شهدا می رود افزود: زیارت چهره های بی بدیل تاریخ انقلاب اسلامی، پدران و مادران شهدا توفیق الهی برای روحیه گرفتن از خانواده شهدا است.   

 

حجت الاسلام حسنی، احوال پرسی از خانواده شهدا و سرکشی از آنان را یکی دغدقه های رهبر معظم انقلاب دانست و اعلام کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب با وجود مشغله کاری زیاد، دیدارهای هفتگی با خانواده شهدا را در رأس امور خود قرار داده است.  

 

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور یادآور شد: علاوه بر این همه هفته بیش از 20 نفر از جانبازان ویلچری از مناطق دور از جمله یاسوج، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و استانهای دیگر کشور به ملاقات معظم له آمده و از صبح تا ظهر هر جانبازی 20تا 30 دقیقه با رهبر معظم انقلاب ملاقات دارند.

 

در ادامه مادر شهیدان، علی اصغر، محمدرضا، جواد و محسن بارفروش نیز با اشاره به این که شهدا در راه امر به معروف و نهی از منکر به شهادت رسیدند و امروز جامعه بیش از هر زمانی نیازمند توجه این فریضه الهی است افزود: به وسیله امر به معروف و نهی از منکر باید جامعه ای را ساخت که عاری از هرگونه معضلات اجتماعی و مفاسد اجتماعی باشد.

 

 وی‌ یادآور شد: خداوند را شاکرم که چهار فرزند از 12 فرزندم سعادت و لیاقت شهادت در راه اسلام را داشتند، اما آن چه امروز مرا بیش از هر زمان دیگری رنج می دهد بی توجهی برخی از بانوان به حجاب و عفاف است.

 

مادر شهیدان بار فروش یکی از ویژگی های شهدا را خواندن نماز شب و توسل به ائمه اظهار دانست و گفت: امروز نیز جوانان و نوجوانان اگر به نماز شب و توسل به ائمه اطهار داشته باشند، تمام نقشه های دشمن برای به انحراف کشیدن جوانان نقش بر آب خواهد شد.

 

وی، امنیت، آرامش، عزت و سربلندی امروز اسلام و شیعه و جمهوری اسلامی را حاصل، دعای شهدا، نماز شب و توسل شهدا به ائمه اطهار دانست و گفت: دشمن در جنگ با رزمندگان شکست خورد و امروز برای جبران شکست به دنبال انحراف نوجوانان و جوانان است تابه اهداف خود برسد.

 

مادر شهیدان بارفروش  در باره چگونگی شهادت چهار فرزندش گفت: شهید محسن بارفروش که یک دست و یک پایش را در جبهه از دست داده بود در 23 سالگی و در عملیات کربلای 5 در شلمچه کربلایی شد و  یک هفته بعد از شهادت او جواد بارفروش 22 ساله به جبهه اعزام شد و تقدیر اینگونه رقم خورد که مراسم هفت محسن و چهلم جواد همزمان در یک مسجد برگزار شود.

 

وی با اشاره به این که شهید اصغر بارفروش 16 ساله که برای حضوری یک ماهه در جبهه از مادرش اجازه گرفته بود بعد از 9 مشخص شد که همان شب اول به فیض شهادت رسیده است افزود: شهید رضا بار فروش نیز که در عمیلات مجروح شده بود به عنوان عضو رسمی سپاه برای پیشبرد جنگ به ماموریت می رفت که درعید فطر و هنگام ماموریت به دیدار برادرانش شتافت و آسمانی شد.

 

لازم به توضیح است شهرستان کاشان در دوران 8 سال دفاع مقدس یکهزار و 700 شهید را تقدیم انقلاب اسلامی نموده است و در زمینه پشتبانی از جبهه مقام نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

 

گفتنی است، در گلزار شهدای دارالسلام کاشان 912 شهید به خاک سپرده شده است، ضمن این که نمادی از شهید شمس آبادی در گلزار شهدای دارالسلام ایجاد شده است./939/پ203/س

ارسال نظرات