۲۴ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۵
کد خبر: ۲۰۱۶۷۵
عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران:

نام و یاد شهدا عامل وحدت و همدلی در نظام اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با بیان این که نام و یاد شهدا عامل وحدت و همدلی در نظام اسلامی است، گفت: همه اقشار و گروه ها در ایران اسلامی در خصوص شهدا نقطه اشتراک دارند.
حجت الاسلام رحماني، امام جمعه آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام محمد علی رحمانی آملی، عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران عصصر یکشنبه در دیدار با مادران و همسران شهدا با اشاره به نقش سازنده خانواده شهدا در توسعه و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اسلامی اشاره و اظهار کرد: خانواده‌های شهدا نقش‌آفرینی بسیار مهم و حساسی در فرهنگ جامعه به عهده داشته‌ و مادران و همسران معزز شهدا در تداوم یابی این راه پرافتخار دین خود را نسبت به دین و جامعه اسلامی به خوبی ادا کرده اند.

 

وی با تاکید به این که پاسداشت و تکریم نقش آفرینی مادران و همسران شهدا در تربیت الگوهای ماندگار در تاریخ سرفراز ایران اسلامی از جمله وظایف مهمی است که باید در جامعه نهادینه شده و بیش از گذشته به این امر پرداخته شود، گفت: تجلیل از مادران و همسران شهدا وظایف همه افراد جامعه است.

 

امام جمعه آمل  با بیان این که مادران و همسران شهدا در این مدت فرهنگ والای ایثار و شهادت را به نمایش گذاشتند ادامه داد: شهدا با تقدیم جان خود انقلاب و نظام اسلامی را بیمه کردند و تجلیل از مقام شامخ مادران و همسران شهدا از جمله وظیفه همگانی جامعه اسلامی به حساب می آید.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی، حمایت و دفاع از ولایت فقیه، احیای ارزش های اسلامی و الهی و قرآن کریم را از مهم ترین اهداف شهدا عنوان کرد که به این دلیل جانشان را فدای اسلام و انقلاب کردند و افزود: شهدا ما را در وصیت نامه های خود به صیانت از این انقلاب و اطاعت پذیری از رهبری سفارش کردند و همه ما باید در عمل کردن به این وصایای شهدا ثابت قدم باشیم.

 

وی با تاکید به این موضوع که شهدا، با وجود همه مشکلات صبورانه در دفاع از اسلام و انقلاب حماسه آفریدند و امروز هم بدون یاد شهدا، خلق حماسه اقتصاد، فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی  که مورد تاکید مقام معظم رهبری است امکان پذیرنخواهد بود، خاطر نشان کرد: صبر و استقامت خانواده های معظم شهدا تکمیل کننده راه آنها است و همان گونه که شهدا عظمت و عزت اسلام را به جهانیان نشان دادند، خانواده های آنها نیز همین مسیر را طی کردند.

 

امام جمعه آمل با بیان این که نام و یاد شهدا عامل وحدت و همدلی در نظام اسلامی است، گفت: همه اقشار و گروه ها در ایران اسلامی در خصوص شهدا نقطه اشتراک دارند.

 

وی اقتدار و عظمت امروز نظام اسلامی را مدیون و مرهون خون های پاک شهدا دانست و افزود: شهدا به عنوان قدرت نرم انقلاب اسلامی همواره نقش تعیین کننده در این ایستادگی و مقاومت در برابر استکبار جهانی داشتند.

 

امام جمعه آمل تصریح کرد: مادران شهدا، به ویژه آنان که چند فرزند را در راه اسلام فدا کردند، زینب های زمانه اند که با دیدن پیکر مطهر شهیدشان، صبر پیشه کردند و به رضای خدا راضی شدند.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران ادامه داد: شهدا  ما را در وصیت نامه های خود به صیانت از این انقلاب و اطاعت پذیری از رهبری سفارش کردند و همه ما باید در عمل کردن به این وصایای شهدا ثابت قدم باشیم.

 

وی ادامه داد: دشمن شناسی از جمله نکات مهمی بوده که در این شرایط حساس از تاریخ باید مورد توجه قرار گیرد و با دوری از تجمل گرایی در جهت پایداری انقلاب با اتحاد و انسجام حرکت کنیم.

 

استاد حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل یادآور شد: آنچه امروز به عنوان عزت، سربلندی و اقتدار ایران اسلامی در جهان متبلور است همه در سایه اتحاد و همدلی همه جانبه رزمندگان و شهدایی است که خالصانه از جان خود گذشتند تا ما در آسایش و آرامش زندگی کنیم و باید  قدردان نعمت انقلاب و خون شهدا باشیم.

 

به گزارش رسا، امام جمعه آمل همراه با سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان ضمن دیدار با همسران شهید قاسم افتاده(امیرنیا)، شهید خلبان حسین قاسمی، شهید جلیل قرائتی و شهید حشمت‌الله نور محمدیان و با اهداء هدیه و نثار فاتحه، یاد و راه این عزیزان را گرامی داشته و از صبر و استقامت زینب گونه این شیر زنان تاریخ هشت سال دفاع مقدس تقدیر و تشکر به عمل آمد./950/پ202/ب

ارسال نظرات