۲۴ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۲
کد خبر: ۲۰۱۶۸۹
عناوین چند خبر کوتاه از خوزستان؛

حضور بیش از 130 طلبه آذربایجانی در کلاس های آموزشی حلقه های صالحین

خبرگزاری رسا ـ حضور بیش از 130 طلبه آذربایجانی در کلاس های آموزشی حلقه های صالحین، فراخوان چهارمین دوره جشنواره داستان کوتاه محراب، تشکیل حلقه‌های معرفت با موضوع مهدویت در دانشگاه شهید چمران اهواز از مهم ترین عناوین چند خبر کوتاه از خوزستان هستند.
چند خبر کوتاه از خوزستان

حجت الاسلام محمد صیدی لو، معاون تعلیم و تربیت سپاه عاشورای استان آذربایجان شرقی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، از اجرای طرح آموزشی حلقه های صالحین در خوزستان خبر داد و گفت: این طرح به مدت 4 روز از تاریخ 20فروردین ماه در استان خوزستان برگزار شد.

وی با اشاره به شرکت بیش از 130 طلبه و روحانی آذربایجان شرقی در این دوره آموزشی گفت: در این طرح طلاب از نزدیک با چگونگی برگزاری حلقه های صالحین در مساجد آشنا شدند.

حجت الاسلام صیدی لو به برگزاری کارگاه های عملی چگونگی برپایی حلقه های صالحین در مساجد موسی بن جعفر(ع)، فاطمیون و امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: این کارگاه های تأثیر بسیاری در تسلط روحانیان در چگونگی اجرای این طرح داشت.

وی با اشاره به برگزاری کلاس های آموزشی در مرکز آموزشی شهید علم الهدی و حضور اساتید حوزه علمیه خوزستان در این کلاس ها تصریح کرد: در این کلاس ها حجج الاسلام پاکباز، حبیب پور، قاسمی، ذوالفقاری، بهرام پور و زرشناس به بیان مطالبی پیرامون اجرای این طرح پرداختند.

معاون تعلیم و تربیت سپاه عاشورای استان آذربایجان شرقی، تصریح کرد: تعدادی از جمله، مسؤولان ادارات تبلیغات و اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی در این طرح حضور داشتند.

حجت الاسلام صیدی لو، حضور در معراج شهدای شهید محمود وند اهواز و زیارت یادمان شلمچه را از دیگر برنامه های حضور 4 روزه این گروه در خوزستان عنوان کرد.

فراخوان چهارمین دوره جشنواره داستان کوتاه محراب

فراخوان چهارمین دوره جشنواره داستان کوتاه محراب در 2 موضوع بازنویسی قصه های قرآن و نماز در استان خوزستان منتشر شد.

هر نویسنده می‌تواند 3 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال کند و مهلت ارسال آثار  15 اردیبهشت ماه سال جاری اعلام شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به نشانی اندیمشک، زیباشهر، خیابان دلپذیر، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، صندوق پستی 0371 ارسال کنند یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با با شماره 4254307-0642 تماس بگیرند.

چهارمین جشنواره داستان کوتاه محراب با مشارکت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اندیمشک، ستاد اقامه نماز و دبیرخانه کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان برگزار می‌شود و مراسم اختتامیه آن 22 اردیبهشت ماه خواهد بود.

تشکیل حلقه‌های معرفت با موضوع مهدویت در دانشگاه شهید چمران اهواز 

سلسله جلسه های حلقه‌های معرفت با موضوع «مهدویت و فتنه‌های آخرالزمان» در در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار می‌شود.

این جلسه ها سه‌شنبه‌ها ساعت 21 در خوابگاه دانشگاه شهید چمران برگزار خواهد شد و نخستین جلسه آن 26 فروردین به کارشناسی خانم نورافشان اجرا می شود.

حلقه‌های معرفت از سوی کانون قرآن و عترت ثقلین نهادنمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار می‌شود.

تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره عکس بهار خوزستان

اداره ‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان با دعوت از همه علاقه‌مندان و عکاسان سراسر کشور نخستین جشنواره عکس بهار خوزستان را به‌ منظور شناسایی هر چه بهتر ظرفیت‌های ارزشمند استان با بهره‌گیری از نگاه خلاقانه عکاسان، مهمانان نوروزی و کاروان‌های راهیان نور برگزار می‌کند.

نخستین جشنواره عکس بهار خوزستان با موضوعات فرهنگ، جغرافیا، اقلیم و طبیعت، اماکن و آثار تاریخی خوزستان، یادمان‌های دفاع مقدس، کاروان‌های راهیان نور، بقاع متبرکه، جاذبه‌های گردشگری و طبیعت‌گردی، گردشگری آبی، رودخانه‌ها و تالاب‌ها، کارگاه‌های صنایع دستی و هنرهای سنتی، مردم‌شناسی، اقوام و زندگی عشایری در دو بخش حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان به شرکت در هر بخش لازم است افزون بر درنظرگیری و رعایت مقررات جشنواره در فرم شرکت در جشنواره علاقه‌مندی خود را در یکی از بخش‌ها مشخص کنند و آثار خود را به نشانی خوزستان، اهواز، خیابان امام خمینی(ره) شرقی، به سمت یوسفی، خیابان ایستگاه کارون، اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری خوزستان، دبیرخانه نخستین جشنواره عکس بهار خوزستان و یا رایانامه update_photo@yahoo.com ارسال کنند.

 مهلت ارسال آثار به نخستین جشنواره عکس بهار خوزستان به ‌منظور شناسایی هر چه بهتر ظرفیت‌های ارزشمند استان تا شنبه، 30 فروردین تمدید شد./9464/پ203/ب

ارسال نظرات