۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۲۰۱۷۳۹
مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی:

بهره گیری از ظرفیت های حوزه منجر به رشد معنوی جامعه می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی گفت: صمیمیت، همدلی و همگرایی بسیار زیادی در مدارس حوزه علمیه وجود دارد که اگر ظرفیت های آن شناسایی شود می تواند مهم ترین و بهترین تاثیر را در رشد معنوی جامعه داشته باشد.
حجت الاسلام قهرماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد قهرمانی، مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی صبح امروز در نشست هم اندیشی مدیران مدارس علمیه استان به بخشی از آیات سوره مبارک ملک اشاره کرد و اظهار داشت: همه ملک و هر آنچه که در عالم وجود دارد برای خداوند متعال است و ریاست حقیقی این جهان بر عهده اوست.

 

وی افزود: جوانان اماناتی از طرف خداوند هستند که ما باید قدردان این نعمت بزرگ الهی باشیم و از آنان حفاظت و در تربیت آنان فروگزاری نکنیم چرا که آینده اسلام به آنان سپرده می شود.

 

حجت الاسلام قهرمانی با بیان این که باید درست ترین و بهترین کارها را در جهت رشد و شکوفایی حوزه ها انجام دهیم تا بتوانیم رضایت امام زمان(عج) را جلب کنیم، گفت: حوزه های علمیه بهترین فرصتی است که می توانیم در خدمت امام زمان (عج) بوده و خادم مخلصی برای او باشیم.

 

وی در ادامه سخنان خود به ارتباط گسترده مدارس حوزه علمیه با مسؤولان و ائمه جمعه تأکید کرد و گفت:صمیمیت، همدلی و همگرایی بسیار زیادی در مدارس حوزه علمیه وجود دارد که اگر ظرفیت های آن شناسایی شود می تواند مهم ترین و بهترین تاثیر را در رشد معنوی جامعه داشته باشد.

 

حجت الاسلام قهرمانی اضافه کرد: مسؤولان باید قدر این صمیمیت را بدانند و تعاملات خود را با مراکز حوزه های علمیه در سطح استان و نواحی گسترش دهند تا حوزه های علمیه بتوانند به عزت و شکوفایی برسند.

 

مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی در ادامه، تاریخ برگزاری امتحانات پایانی حوزه علمیه را هیجدهم خرداد ماه سال جاری اعلام کرد و افزود: طرح ضیافت نور همزمان با ترم تابستانی از ابتدا تا پایان ماه مبارک رمضان در مدارس حوزه علمیه برگزار می شود که آموزشی و تحقیقی است.

 

وی در پایان با محکوم کردن بیانیه اخیر اروپا علیه ایران گفت: کشور های اروپایی به ویژه غرب ناقض حقوق بشر در کشور خود هستند در حالی که نظام مقدس جمهوری اسلامی پایند ارزش های اسلامی است.

 

در پایان این جلسه مصوب شد سال تحصیلی جدید از اوایل شهریور ماه آغاز شود.

 

همچنین مقرر شد، دومین اجلاسیه معاونین حوزه های علمیه استان اردیبهشت ماه سال جاری به مدت دو روز برگزار شود.

 

گفتنی است، نخستین نشست هم اندیشی مدیران حوزه های علمیه آذربایجان غربی در سال جاری صبح امروز در مرکز مدیریت خدمات حوزه های علمیه استان برگزار شد./936/پ202/ب

ارسال نظرات