۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۲۰۲۵۷۸
آیت الله موسوی جزایری:

انقلاب اسلامی حضور زنان در اجتماع را معنا بخشید

خبرگزاری رسا ـ آیت الله موسوی جزایری، با بیان این که انقلاب اسلامی سبب پایه ریزی تمدن اسلامی در جهان شد، خاطرنشان کرد: اوایل پیروزی انقلاب اسلامی ایران، مسأله ای وجود داشت که آیا زنان نیز می توانند در راهپیمایی ها شرکت کنند یا خیر؟ که امام خمینی(ره) دستور دادند به سبب این که شرکت در راهپیمایی ها دفاع از اسلام است زنان نیز باید حضور داشته باشند.
آيت الله موسوي جزايري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، ظهر امروز در دیدار بانوان فعال در عرصه های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی استان خوزستان با تبریک میلاد حضرت زهرا(س) و امام خمینی(ره) اظهار داشت: امام خمینی(ره) توانست با انقلاب اسلامی، حضرت فاطمه(س) را به عنوان الگو به زنان جهان معرفی کند.

 

وی با بیان این که انقلاب اسلامی سبب پایه ریزی تمدن اسلامی در جهان شد، خاطرنشان کرد: اوایل پیروزی انقلاب اسلامی ایران، مسأله ای وجود داشت که آیا زنان نیز می توانند در راهپیمایی ها شرکت کنند یا خیر؟ که امام خمینی(ره) دستور دادند به سبب این که شرکت در راهپیمایی ها دفاع از اسلام است زنان نیز باید حضور داشته باشند.

 

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به عدم حضور سیاسی زنان در جریانات اجتماعی پیش از انقلاب اسلامی ایران تصریح کرد: برخی در اوایل شکل گیری انقلاب اسلامی بر این عقیده بودند که زنان باید در خانه بمانند و فقط مردان باید در خیابان ها که محل مبارزه با طاغوت است حضور داشته باشند.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان به نخستین حضور زنان در عرصه های اجتماعی در دوران اوایل انقلاب اسلام اشاره کرد و گفت: نخستین زمانی که حضور زنان در راهپیمایی برجسته شد، واقعه 17 شهریور در تهران بود.

 

وی با بیان این که در جریان واقعه 17 شهریور در حدود 5 هزار نفر از سوی نیروهای رژیم شاه به شهادت رسیدند، اظهار داشت: با جرأت می توان گفت که راهپیمایی 17 شهریور از عواملی بود که رژیم شاه را در سراشیبی سقوط قرار داد.

 

آیت الله موسوی جزایری به مظلومیت حضرت زهرا(س) پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد و گفت: پاسخ منفی مسلمانان و عدم بیعت با حضرت علی پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) ضربه بزرگی را به اسلام وارد ساخت.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه خاطر نشان کرد: حضرت زهرا(س) 40 شب پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) هر شب به خانه برخی از انصار و مهاجران و از آنان جهت مبارزه با نفاق دعوت می کرد.

 

وی به سخنی از پیامبر اکرم(ص) مبنی بر «متی قامت فی محرابها بین یدی ربها جل جلاله زهرا نورها لملائکة السماء کما یزهر نور الکواکب لأهل الأرض» اشاره کرد و گفت: پیامبر در این سخن می فرماید که نورانیت حضرت زهرا(س) در هنگام عبادت به ملائک آسمان می رسید و انسان های عادی نمی توانستند این نور را ببینند.

 

آیت الله موسوی جزایری با بیان این که حوراء الانسیه از القاب این بانوی بزرگوار است، اظهار داشت: این لقب به معنای آن است که این شخصیت بزرگوار بانویی از جنس بشر و حور العینی بهشتی بوده است./9464/پ202/س

ارسال نظرات