۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۸
کد خبر: ۲۰۲۹۲۳

انتشار اسناد محرمانه هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی

خبرگزاری رسا ـ فشار افکار عمومی، دولت اوباما را ملزم کرد، تا اسناد محرمانه پیرامون استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین برای حمله به مناطق غیر نظامی در خارج از آمریکا را در اختیار افکار عمومی قرار دهد.
هواپيماهاي بدون سرنشين آمريکايي

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا به نقل از آسوشیتدپرس، دومین دادگاه استیناف نیویورک  تحت فشار افکار عمومی، دولت اوباما را ملزم کرد تا اسناد محرمانه پیرامون استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین برای حمله به مناطق غیر نظامی در خارج از آمریکا را در اختیار افکار عمومی قرار دهد.

 

فشار افکار عمومی برای انتشار این اسناد به ویژه پس از حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در سپتامبر 2011 به یکی از مناطق یمن، تشدید شد.

 

در این حملات «انور الوکیلی» یکی از رهبران القاعده و «ˈسمیر خان» که هر دو متولد آمریکا و شهروند آمریکایی بودند، کشته شدند.

 

براساس گزارش، حکم دادگاه تجدید نظر آمریکا برای انتشار اسناد محرمانه استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین در حمله به مناطق غیر نظامی در خارج از کشور، یک پیروزی مهم برای کسانی محسوب می شود که حاضر نیستند تصمیمات واشنگتن را کورکورانه بپذیرند.

 

از سوی دیگر سناتور «چاک گریسلی» از حزب جمهوری خواه در واکنش به رأی این دادگاه آن را تحولی مثبت ارزیابی کرد و گفت: ˈکشتار شهروندان آمریکایی از سوی دولت خودشان حادثه ساده ای نیست و باید توجیهات قانونی و مستدل این گونه حملات به اطلاع افکار عمومی آمریکا برسد./993/1409/ح

 

ارسال نظرات