۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۰
کد خبر: ۲۰۲۹۳۷
آیت الله باریک بین:

فرهنگ در جامعه مظلوم و مهجور واقع شده است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: بحث سبک زندگی اگر اصلاح شود می‌تواند تاثیر شگرفی در اقدامات حوزه اقتصادی و فرهنگی داشته باشد و روحانیت در این زمینه باید وارد شوند و مردم را نسبت به خطرات غرق شدن در فرهنگ ضد دینی و غربی آگاه سازند.
آيت الله باريک بين، نماينده ولي فقيه در قزوين

آیت الله هادی باریک بین، نماینده ولی فقیه در استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با بیان این‌که یکی از مهم ترین مسؤولیت‌های رهبر معظم انقلاب مواظبت و مراقبت نسبت به جهت گیری‌های کلی نظام است، گفت: به‌همین دلیل است که نخستین مسؤولیت رهبری در قانون اساسی تعیین سیاست‌های کلی نظام بیان شده است.

جهت گیری نظام به‌دست رهبر معظم انقلاب است

نماینده ولی فقیه استان قزوین در ادامه افزود: جهتگیری‌های نظام در همه ابعاد سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجنتماعی براساس سیاست‌های کلی نظام است که از طرف رهبری اعلام و مشخص و اعمال می‌شود در همین راستا امسال دو حوزه اقتصاد و فرهنگ از مبانی مورد توجه ایشان است.

امام جمعه قزوین به اهمیت حوزه اقتصاد در جامعه اشاره کرد و ابراز داشت: اهمیت موضوع اقتصاد چه از لحاظ ذاتی و چه از منظری که دشمنان در این چند سال اخیر با همه قوا و امکانات خود وارد جنگ اقتصادی با نظام مقدس جمهوری اسلامی شده‌اند توجه به حل این نابسامانی‌ها را مورد ضرورت قرار می‌دهد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: نامگذاری چند سال گذشته که در حوزه اقتصاد و حل مسائل حواشی مربوط به آن صورت گرفته نشان داد با توجه به شرایط کشور و مشکلات اقتصادی که اکثر آن ناشی از سوء مدیریت‌ها بوده است کار بسیار ضروری و مفید و منشأ اثر است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در قزوین نامگذاری امسال به سال فرهنگ را از اساسی‌ترین اقدامات مورد نیاز کشور برشمرد و تصریح کرد: تحلیل ما این است که رهبر معظم انقلاب برای این‌که توجه و عنایت به بحث اقتصاد منجر به غفلت مردم و مسؤولین از حوزه فرهنگ که از زیرساخت‌های مهم یک کشور اسلامی است نشود توجه به مقول فرهنگ را در راستای سر و سامان دادن به معضلات اقتصادی مطرح کردند.

آیت الله باریک بین در ادامه افزود: هوشیاری و درایت رهبر انقلاب اقتضا می‌کرد که امسال را به نام فرهنگ بنامند و البته از آنجایی که اهمیت مسائل اقتصادی هنوز کاملا پا برجاست و جمهوری اسلامی در حال نبرد اقتصادی با دشمنان قرار دارد ایشان با بصیرت حوزه اقتصاد و فرهنگ را در کنار هم قرار دادند.

روحانیت باید مردم را در حوزه فرهنگ و اقتصاد راهنمایی کند

امام جمعه قزوین به نقش حوزه‌های علمیه و روحانیت در تحقق شعار سال اشاره کرد و ابراز داشت: مبلغان دینی، ائمه جماعت و جمعه و روحانیت حوزه‌های علمیه از اقشاری هستند که می‌توانند نقش مؤثری در راستای تحقق عزم ملی و مدیریت جهادی در جامعه ایفا کنند زیرا حوزه دین پیوند محکمی بین مردم و آنها برقرار کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: بحث سبک زندگی اگر اصلاح شود می‌تواند تاثیر شگرفی در اقدامات حوزه اقتصادی و فرهنگی داشته باشد و روحانیت در این زمینه باید وارد شوند و مردم را نسبت به خطرات غرق شدن در فرهنگ ضد دینی و غربی آگاه سازند.

وی در پایان گفت: موضوع فرهنگ، معنویت و اخلاق در جامعه تا حدودی مظلوم و مهجور واقع شده است که باید مردم و مسؤولین فرهنگی بیشتر در این زمینه وارد شوند و توجه جدی به آن داشته باشند./955/پ203/ب

ارسال نظرات