۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۲۰۳۱۸۳
سلسله درس هایی از مکارم اخلاق(1)؛

دست درازی بر امور حرام سبب گرفتاری به کیفر الهی می شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام جابریان با بیان این که دست درازی بر امور حرام سبب گرفتاری به کیفر الهی می شود، گفت: برخی انسان ها گاهی به اموال مردم بدون اجازه دست دراز می کند که این کار سرقت محسوب می شود؛ زیرا همان گونه که دین اسلام ریختن خون مسلمان بر مسلمان حرام دانسته دخل و تصرف به مال مسلمان بدون اجازه را حرام می داند.
حجت الاسلام جابريان، استاد حوزه و دانشگاه خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام جلال جابریان، استاد حوزه و دانشگاه خوزستان، ظهر امروز در نخستین جلسه از سلسله درس هایی از مکارم اخلاق در جمع دانشجویان دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) اهواز، با اشاره به رساله حقوق امام سجاد(ع) و موضوع حق دست در رساله گفت: امام سجاد(ع) برای همه اعضای بدن انسان حقوقی تعیین کرده است.

 

وی با بیان این که حق دست این است که آن را به حرام دراز نکنى تا به کیفر الهى گرفتار نشود، افزود: دستان انسان نزد پروردگار دارای حقوق هستند و باید با تهذیب نفس و رفتار خود از آلودگی دست و اعضای بدن به گناه جلوگیری کنیم.

 

امام جمعه موقت عین دو اهواز خاطرنشان کرد: برخی از انسان ها گاهی به اموال مردم بدون اجازه دست دراز می کنند که این کار سرقت به شمار می رود؛ زیرا همان گونه که دین اسلام ریختن خون مسلمان را بر مسلمان حرام  دانسته دخل و تصرف به مال مسلمان بدون اجازه را حرام دانسته است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که در تصرف اموال مردم شرط نخست اجازه آنها است، تأکید کرد: بر اساس احکام دین اسلام درباره نماز است که اگر انسان پیراهنی از شخص دیگری برای خواندن نماز قرض بگیرد و بدانند که صاحب پیراهن به ظاهر راضی نیست اما در باطن رضایت دارد شخص می تواند با این پیراهن نماز بخواند، اما عکس این قضیه که اگر در ظاهر راضی و باطن راضی نباشد نمی توان با این پیراهن نماز خواند.

 

مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در استان خوزستان بیان داشت: در دین مبین دین اسلام تنها تصرف پدر در اموال پسر بدون اجازه او جایز است و این مسأله هم به سبب سرپرستی پدر بر پسر است.

 

حجت الاسلام جابریان با تأکید بر این‎که نباید به اموال دیگران حتی خویشاوندان بدون اجازه دخل و تصرف کرد، گفت: بنا بر سخنان گرانبهای امام سجاد(ع) مالی که بر ما حلال نیست نباید به آن دست دراز کنیم./9456/پ202/غ

ارسال نظرات