۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۲۰۳۲۶۵
امام جمعه موقت کرمان:

باید مباحث اقتصادی را به چشم عبادت نگاه کرد

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه موقت کرمان گفت: ما باید به این مسئله توجه داشته باشیم که گرفتن بیل به دست مانند گرفتن تسبیح به دست است و همانطور که عابد نزد خداوند محبوب است، کارگر نیز محبوب خداوند متعال است.
حجت الاسلام محمد صباحي امام جمعه موقت کرمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام محمد صباحی، امام جمعه موقت کرمان، در خطبه های نماز جمعه این استان گفت: انسان باید اعتقاد یقینی به حضور خداوند داشته باشد و هر عملی را که انجام می دهد نظارت خداوند را بر آن حس کند.

وی در ادامه افزود: برای رغبت پیدا کردن به کاری ابتدا باید اعمال کننده آن کار را شناخت، به طور مثال در امور عبادی باید در ابعاد مختلف حق تعالی کاوش به عمل آورد تا شاید ذره ای از خداوند را بشناسیم.

حجت الاسلام صباحی عنوان کرد: یکی از راه های شناخت خداوند انس با دعاها و فرورفتن در اعماق آن ها است که باید بیشتر به آن توجه داشت و تنها به ظاهر دعاها اکتفا نکرد.

وی اظهار داشت: اگر انسان اندکی از دریای بی نهایت خداوند را درک کند، درمی یابد که خداوند در هر حالی شاهد و ناظر اعمال وی است و گناه را کمتر در مسیر زندگی قرار می دهد.

امام جمعه موقت کرمان گفت: اعتقاد به حضور خداوند در هر حالی تنها راه نجات حضرت یوسف(ع) از دست نیرنگ زن مصری بود.

این استاد حوزه علمیه بیان داشت: انقلاب همراه با به وجود آمدن ادعاهایی حقیقی نیز به وجود آورد، که یکی از آن ادعاها الگو شدن ایران در هر زمینه ای بود که این ادعا واقعا در شأن جمهوری اسلامی است.

وی با بیان اینکه ما در زمینه های سیاسی، دفاعی و بسیاری از زمینه های دیگر الگو شدیم، ابراز داشت: متأسفانه جمهوری اسلامی ایران در زمینه اقتصاد نتوانست الگوی مناسبی برای جهانیان شود و یکی از دلایل مهم آن، نبود دانشمند اقتصادی است.

حجت الاسلام صباحی تأکید کرد: جدا کردن اقتصاد از اسلام و قرار دادن آن در مقابل آخرت، یکی از تبلیغات ناشایستی است که در ایران حکم فرما بوده و هنوز هم بسیار دیده می شود.

وی افزود: اقتصاد جنبه های معنوی بسیاری دارد که بیان این جنبه های معنوی یکی از وظایف مهم ما به شمار می رود.

امام جمعه موقت کرمان در تبین عبادت گفت: عبادت یعنی زنده نگهداشتن امر خداوند، که یکی از امور سفارش شده خداوند، کارکردن و تلاش برای به دست آوردن روزی حلال است.

وی با اشاره به هفته کار و کارگر تصریح کرد: ما باید به این مسئله توجه داشته باشیم که گرفتن بیل به دست مانند گرفتن تسبیح به دست  است و همانطور که عابد نزد خداوند محبوب است، کارگر نیز محبوب خداوند متعال است.

حجت الاسلام صباحی افزود: در روایات داریم که عبادت ده جزء دارد که نه جزء آن را کار و کسب روزی حلال تشکیل می دهد.

وی در پایان گفت: یکی از استعمارهای استعمارگران از بین بردن فرهنگ کار و کارگری بود و مردم را به سمت خانه نشینی تشویق می کردند./9706/پ202/ب

ارسال نظرات