۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۲۰۳۴۶۳

کارگاه آموزشی سرمربیان طرح صالحین حوزه علمیه الزهرا زنجان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ کارگاه آموزشی سرمربیان طرح صالحین حوزه علمیه خواهران الزهرا (س) زنجان با حضور حداکثری طلاب برگزار شد.
کارگاه آموزشي سرمربيان طرح صالحين حوزه الزهرا زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام محمد خواجوی، از اساتید کشوری طرح صالحین، صبح امروز در آغاز کارگاه آموزشی سرمربیان طرح صالحین حوزه علمیه خواهران الزهرا (س) زنجان که در محل حوزه علمیه برگزار شد، حوزه های علمیه را خاستگاه اولیه مباحث فرهنگی عنوان کرد و گفت: بحث های تربیتی و فرهنگی که در حوزه علمیه مطرح می شود کاملا باید متفاوت از بیرون حوزه علمیه باشد.

 

وی در ادامه افزود: چرا که خانه و خاستگاه اولیه مباحث تربیتی و فرهنگی حوزه های علمیه است و به تبع مباحثی که در حوزه های علمیه صورت می گیرد، امور فرهنگی در بیرون از حوزه مطرح می شود.

 

حجت الاسلام خواجوی در ادامه با ابراز تأسف از وجود تعاریف مختلف از تربیت اسلامی تصریح کرد: باید این سؤال را مطرح کرد که منظور از تربیت اسلامی و مد نظر حوزه علمیه چیست؟ چرا که متأسفانه هر کسی در جامعه که در بحث های تربیتی ورود دارد یک تعریف خاص و جداگانه از آن ارائه می دهد که اگر هر کس بر طبق تعریف خود عمل نماید، تصور کنید که چه آشفته بازاری پیش خواهد آمد و لذا باید مبانی تعریفی و اندیشه ای خود را به هم نزدیک تر کنیم.

 

این استاد کشوری طرح صالحین در ادامه با بیان این که در امور تربیتی باید به نظریات امام خمینی (ره) مراجعه شود اظهار داشت: باید نظریات تربیتی امام خمینی (ره) در تربیت اسلامی به عنوان کسی که بنیان گذار حکومت اسلامی است مد نظر قرار گیرد که متأسفانه فعلا مورد غفلت است و به گفته علمای بزرگ، ایشان در تاریخ شیعه و در میان علمای معاصر بی نظیر هستند.

 

وی در ادامه با اشاره به برخی سخنان مبنی بر حذف تفکرات امام راحل از جامعه ابراز داشت: وقتی به مبانی فکری امام (ره) پرداخته نشود نتیجه و حاصل آن این می شود که در دولت اصلاحات یکی از افرادی که امروز فراری و خارج نشین است می گوید از این به بعد مبانی و تفکرات امام خمینی (ره) را در موزه ها باید جستجو کرد و این یعنی ما دیگر نیازی به اندیشه های الهی ایشان نداریم که متأسفانه این نتیجه عدم کار مبنایی در جامعه است.

 

حجت الاسلام خواجوی در ادامه طلاب را به مطالعه آثار شهید مطهری سفارش کرد و گفت: طلاب باید در مطالعه آثار شهید مطهری جدیّت به خرج داده و تلاش بیشتری کنند چرا که در حجیت آثار ایشان همین بس که رهبر معظم انقلاب ایشان را استاد خود دانسته و می فرماید که من هر چه از فکر و ساختار فکر اسلامی دارم از آثار شهید مطهری به دست آورده ام و همین طور به فرموده ایشان نظام فکری جمهوری اسلامی کتب و آثار شهید مطهری است.

 

گفتنی است؛ این کارگاه آموزشی یک روزه بوده و به منظور حضور طلاب خواهر در عرصه کارهای تربیتی برگزار می شود. /949/پ202/ب

ارسال نظرات