۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۵
کد خبر: ۲۰۴۶۷۰

مراسم بزرگداشت چهلمین روز شهادت طلبه ناهی منکر برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ به مناسبت چهلمین روز شهادت شهید امر به معروف و نهی از منکر، طلبه شهید علی خلیلی مراسم بزرگداشت به به همت ناحیه روحانیت، مدارس علمیه، ارگانها و نهادهای شهرستان خوی برگزار شد.
شهيد علي خليلي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، مراسم  بزرگداشت چهلمین روز شهادت شهید امر به معروف و نهی از منکر، طلبه شهید علی خلیلی عصر امروز به همت ناحیه روحانیت، مدارس علمیه ارگانها و نهادهای شهرستان خوی برگزار شد.

 

 

در این مراسم حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، امام جمعه خوی اظهار داشت: احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر به عنوان واجب فراموش‌شده، باید با تأکید و اهمیت بیشتری در دستور کار قرار گیرد.

 

وی با اشاره به آیات و روایات به اهمیت مسئله امر به معروف و نهی از منکر در جامعه پرداخت و گفت: این مسئله از جمله فرایض مهم الهی است که در کتب فقهی و اخلاقی برآن تأکید شـده است.

 

حجت الاسلام شکوری تشکیل ستاد امر به معروف و نهی از منکر را اقدام مهم در زمینه احیاء امر به معروف و نهی از منکر دانست و افزود: این ستاد با هدف ترویج محسنات و جلوگیری از رواج منکرات در جامعه با عنایت مقام معظم رهـبری راه ‌اندازی شده است.

 

وی با اشاره به دستاوردهای ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر در طول سال‌های گذشته، گفت: با توجه به تهاجم گسترده فرهنگی از سوی غربیان، این ستاد مسؤولیت سنگینی بر دوش دارد ولی این که تا کنون تا چه اندازه در مرحله عمل در مقابله با این تهاجم‌ها موفق بوده است، جای بحث و بررسی دارد.

 

رییس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر خوی ادامه داد: مردم و مسؤولان به طور عموم از وضعیت و شرایط حاکم بر جامعه راضی نیستند و معمولا در این راستا یکدیگر را محکـوم کرده و دیگران را مقصر می ‌دانند.

 

حجت الاسلام شکوری بر لزوم توجه به مضامین آیات و روایات وارده در ارتباط با اهمیت احیاء این فریضه در جامعه و پیامدهای غفلت و بی‌ توجهی به آن اشاره کرد و افزود: همه مسلمانان در احیاء این امر وظیفه دارند و لازم است با شیوه‌ های صحیح ترویج این امر در جامعه آشنا شده و آنها را در عمل محقق سازند.

 

وی تسلط بدی ها در جامعه و عدم استجابت دعا را از آثار ترک امر به معروف و نهی از منکر در جامعه دانست و افزود: احیاء این فریضه در جامعه محدود به حکومت، قشر و یا سازمان خاصی نیست و همه باید در این زمینه احساس مسؤولیت کنند.

 

حجت الاسلام شکوری با انتقاد از عدم احیاء صحیح این فریضه در جامعه، گفت: این فریضه آن گونه در شأن یک جامعه اسلامی اسـت، عـملی نمی‌شـود و عمده افراد از اقدام به این فریضه خودداری می کنند./936/پ203/ب

ارسال نظرات